• vinergum

spraytider och vintertid?????skjuta fram tid??????????

Vi ändrar ju till vintertid i natt och det slår mig att det ändras ju på en timma spray tiden. Jag tar nu 0615och 1815. sprayar synarela. Men imorgon är ju klockan egentligen 0715 klockan 0615. Hur gör jag till kvällen?????Någon som fått veta hur ni ska göra.
    ska man förskjuta tiden en kvart per dag eller kan man sörskuta en timme på een gång. vill jätte gärna ha svar.

• Svar på tråden spraytider och vintertid?????skjuta fram tid??????????
  • vinergum

Ska vara förskjuta tiden!!!!!!!!!

• AnnaK

du tar sprayen var tolfte timme oavsett tid

• Sanna73

Jag behåller min spruttid klockan 22.00. De har sagt att om det slår på någon timme hit eller dit är det ok, så jag tror inte det är någon fara. För mig är det för krångligt att flytta. Jag har svårt nog att komma ihåg ändå

• vinergum

Ser att jag skrivit fel klockan "0615" imorgon är ju klockan 0515. (Om man inte ställer om den på kvällen) Man ställer ju tillbaka.
    Anna K: ska jag fortsätta att ta den klockan 0515?? det kändes tidigt och jag har för mig att man ska ta efter klockan 6 eller var det sprutan?? känner mig total förvirrad???

• Maskrosen

Sprayen måste man inte ta så exakt på tid som sprutorna och det kan variera någon timme hit eller dit utan att det påverkar behandlingen. Det blir ju bara en dag då båda tillfällena skjuts på en timme och det har ingen som helst betydelse i sammanhanget och kommer inte påverka det hela. Så du kan helt utan risker ta sprayen samma tid som du brukar även efter klockomställningen. Lycka till med behandlingen! *kram*

• Babe

Sprayen är inte så på timmen, huvudsaken du får den dagliga dosen... jag råkade t.o.m. spraya "tomt" 3 dagar 1a gg (då sprayen borde va slut, enl. räknat, det finns extra på flaskan...)men det blev OK ändå... Jag skulle fortsätta med samma klockslag, om det är lättast att komma ihåg... Puffa å¨vännen, det gör dig gott =)
    Babe

• vilda bär

Hej. jag tror inte att en timme hit eller dit gör något. Har själv haft sovmorron, eller somnat för att skräckslagen vaknat mitt i nattet och väst, Fan, jag ska ju ta synarela också... första gången jag genomgick behandlingen var jag manisk, jag gjorde precis som det stod, lutade huvudet lite frammåt,sen bakåt, tvätta flaskan mm, men nu tar jag det mycket lugnare och det har gått såå bra ändå. så ta du dig en liten sovmorgon. Lycka till Kram vildab är

• pemi

Någon timme hit eller dit spelar ingen roll, bara man inte tar läkemedlen på oregelbundna tider hela tiden. Jag tar sprayen 5.30 i morgonbitti och struntar i den extra timmen, försöker ev ta sista dosen spray i kväll lite senare. Puregonsprutan tar jag vid 19.30 i morgon för att sedan ta den kl 20 på måndag igen. Då skjuter jag ju bara 30 minuter på den. Har inte alltid möjlighet att ta spray/sprutor på exakt tid då mitt jobb inte alltid tillåter det (är sjuksköterska) och hitills har det gått bra ändå. varit nedreglerad då jag ska och fått ganska mycket ägg.

Kram pemi

• vinergum

Tusen tack för era svar!!!!!!!!!! Känner mig mycket lugnare nu när det inte är så jätteviktigt exakt på tiden, känns ju inte så kul att stiga upp kl 5 precis .
    Många kramar på er och ha en skön helg!!!!

Svar på tråden spraytider och vintertid?????skjuta fram tid??????????