• Emelie 86

Ont i armarna när jag vaknar på morgon

Ja jag har såå ont värker i hela överarmar från armvecket upp i armhålan, kan knappt lyfta min dotter håller i sej i minst 5-6 timmar sen på kvällen känner ja inget å sen e de likadant på morronen därpå igen o detta är i båda armarna

• Svar på tråden Ont i armarna när jag vaknar på morgon
  • Isetta

Jag känner igen det, i mitt fall är förklaringen att jag sover med armen instoppad under kudden, ibland vilar huvudet på armen. Då kan jag få ont från armbågen och uppåt. Får tänka på det så att jag inte ligger så, helt enkelt.
    Vet inte om det kan vara samma för dig?

• pepprar

Det kan delvis bero på hur du ligger när du sover som hon säger ovan.
    Försök att ligga på rygg och aldrig på mage till att börja med och om du vill ligga på sidan så försök att ligga bara halvt på sidan.
    Hur är det med blodcirkulation och dricker du tillräckligt med vatten?
    Kan också vara något att tänka på.
    Du kan även pröva med att torrborsta området kring armar och axlar innan du går i säng. 

• MoSv74

Har samma problem.
    Fick både handledsskydd,så jag inte kan böja handleden.Har även ont och domnat bort i händera.
    Fick oxå skydd att ha runt armbågen så jag absolut inte kan böja dom.¨
    Enda nackdelen med arnbågsskyddet är att jag måste istort sett sova på rygg........mindre roligt.

Jag sover oxå som de andra som skrivit. Böjer armar och handleder.

• Kaxelina

Kan det vara så att blodtillförseln blir klämd under natten såm dom andra nämner, ligger på armarna eller så? Försök att ligga annorlunda.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
Svar på tråden Ont i armarna när jag vaknar på morgon