• mariahammarberg

vad servera till grillat kött och kyckling?

vad gör ni till köttet/kycklingen/fisken?

Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Svar på tråden vad servera till grillat kött och kyckling?
  • Orion87

köttet och kycklingen tzatsiki, klyftpotatis, strips, potatissallad, grillad/stekt halloumi

• Philippa

Potatisgratäng
    Potatissallad
    Vanlig grönsallad
    Pommes frites

etc etc...

• Virriga Vera

Rostade rotfrukter, potatisgratäng, bakad potatis, potatisklyftor, sallad, ljummet grönsaksfat med äppelcidervinäger, olika sorters potatissallad, det finns hur mycket som helst.

• Champagne

Melontzatziki och grillat marinerad nypotatis till kött/kyckling {#lang_emotions_tongue_out}

• Mumin80

Grillade grönsaker t.ex. paprika, svamp, majskolvar, tomat, lök, zuccini.

Såser t.ex. tzatziki, beasås.
    Något med potatis t.ex. pommes/potatissallad (med gräddfil eller vinägrette)/kokt färskpotatis/gratäng.
    Något bröd t.ex. pain riche eller baguette. 
    Någon vanlig grönsallad. 
  • Orion87
    Champagne skrev 2010-06-01 12:42:03 följande:
    Melontzatziki och grillat marinerad nypotatis till kött/kyckling 
    melontzatziki? låter jättesomrigt och gott:) bara vanlig tzatziki med lite honungsmelonbitar i?
  • Orion87
    Champagne skrev 2010-06-01 15:04:03 följande:
    Det är det här receptet: (lammfärsbiffarna är också fantastiskt goda) m.scan.se/recept/recept.aspx?id=1686
    wow detta blir perfekt på söndag när min man och jag ska umgås och ha lite mysigt :) tack för receptet!
  • Champagne
    Orion87 skrev 2010-06-01 15:09:51 följande:
    wow detta blir perfekt på söndag när min man och jag ska umgås och ha lite mysigt :) tack för receptet!
    Jag gör aldrig tzatziki på gurka längre. Det är bara melon som gäller! Har man bjudit gäster på melontzatziki be de också om receptet och gör aldrig mer på gurka Så gott är det!
  • Orion87
    Champagne skrev 2010-06-01 15:11:59 följande:
    Jag gör aldrig tzatziki på gurka längre. Det är bara melon som gäller! Har man bjudit gäster på melontzatziki be de också om receptet och gör aldrig mer på gurka Så gott är det!
    låter helt awesome :D det låter så uppfriskande.. blir dock lite orolig över hur melon ska gå ihop med vitlök :O brukar du hoppa över vitlöken eller har du i den?
  • Champagne

Det ska vara med vitlök i Det blir suveränt gott! Väldigt friskt med melonen.

Jag  brukar ta en hink med turkisk/grekisk yoghurt och en honungsmelon. Det brukar bli en bra balans. Sen kryddar jag efter behag.
  • Orion87
    Champagne skrev 2010-06-01 15:17:41 följande:
    Det ska vara med vitlök i Det blir suveränt gott! Väldigt friskt med melonen.
    Jag  brukar ta en hink med turkisk/grekisk yoghurt och en honungsmelon. Det brukar bli en bra balans. Sen kryddar jag efter behag.
    ska bli spännande att testa
  • La Lola
    Champagne skrev 2010-06-01 15:04:03 följande:
    Det är det här receptet: (lammfärsbiffarna är också fantastiskt goda) m.scan.se/recept/recept.aspx?id=1686
    Det där receptet snor jag oxå!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden vad servera till grillat kött och kyckling?