• FruW

Graviditetstest som visar svagt positivt en vecka i rad - men ej ökar i styrka?!

Snälla  hjälp mig!

Vi försöker skaffa barn.. Förra onsdagen testade jag svagt positivt med testlagrets stickor, har testat nästan varje dag sedan dess, ger alltid utslag men fortfarande svaga! Jag har BIM i dag. Spelar styrkan på testet någon roll? Är det lika "säkert" även om teststräcket är svagt som om det vore starkt??

Hoppas någon vet och kan hjälpa mig i test-djungeln!

Någon gång ska det väl ändå vara vår tur...!
  • Svar på tråden Graviditetstest som visar svagt positivt en vecka i rad - men ej ökar i styrka?!
  • gullehjärtat

Det sägs ju att ett plus är ett plus... men de borde ju blivit starkare.
    Köp ett digitalt test så slipper du fundera på om det är svagt eller inte, då står det gravid om du är det :)
    Håller tummarna för att det är ett plus :)

• FruW

Gullehjärtat - tack för ditt svar. Digitalt cb inhandlas ev i slutet av veckan, beroende på hur dagarna utvecklar sig..  Problemet är att jag inte riktigt litar på testerna, har testat med cb digitalt innan, men fått mf strax därpå, så nu är jag väldigt intresserad av om styrkan på testerna har någon betydelse - vet du det??

• MyFanny

Jag är också intresserad av att veta om styrkan på testet har nån betydelse. Jag testade också svagt svagt positivt med testlagrets test förra månaden och en dag efter BIM så fick jag tidigt mf. Betyder svagt streck att det är en "svag graviditet" och att risk för MF är högre?

Nu är det nya tag och BIM den 7:e, testat negativt idag, dock kanske lite tidigt än..

• Julia08

Tyvärr har jag fått svaga streck på de stickorna dagarna innan BIM men inte varit gravid. Jag vet inte vad som gör att stickorna reagerar just. Håller dock tummarna för att det är ett riktigt + för dig =)

• gullehjärtat

Läste lite i deras manual...
    Det står att strecken inte behöver vara lika starka, utan ett kan vara svagare. (Men står inget om hur svagt?)
    Och att läkemedel som innehåller hCG (exempelvis Pregnyl) kan orsaka falskt positivt resultat.

Båda mina graviditeter så har jag testat med deras stickor redan efter lite mer än någon vecka, och har då fått väldigt svagt streck. Det svaga strecket höll i sig i kanske tre dagar, men efter det blev det starkare.

Mer vet jag inte tyvärr.. utan fortsätter hoppas för eran skull :)

• FruW

Gullehjärtat - tack, massa bra info!! =) Jag äter inga mediciner, så det ska inte påverka resultatet.. Jag får väl helt enkelt vänta o se,,, känns som om mensen ska komma hela tiden, så har jag otur behöver jag inte oroa mig (läs glädjas!!) för att jag skulle va gravid..

Tålamod är inte min starka sida, haha!

Tack för hjälpen!

Är det någon som har mer info eller erfarenheter av ovanstående så tveka inte utan skriv, ju mer info desto bättre!

• Lello83

hej.. Jag testade svagt positivt 4 dagar innan mens och samma svaga 3 dagar till.. sen vart det bara negativa tester.. tidigt missfall var det.. :(

Jag hoppas dock att det blir starkare plus för dig!! :)

• FruW

Hej!

Mensen kom idag, så tidigt mf antar jag... tredje mf sen i somras =( Ska det aldrig gå vägen? Jag hade det på känn den här gången eftersom testerna inte ökade i styrka, men hade varit intressant att veta om de "måste" göra det...

Lycka till ni andra som jobbar i verkstaden!

• Trolovade

Jag har fått likadant, bara svaga streck, slutade med mf, hoppas att det går bättre för dig ts!

• gullehjärtat

Tråkigt !

Men snart är det eran tur :) Lycka till !

• FruW

Nere på botten just nu, känns som om vi aldrig kommer att få bli föräldrar - men skönt att höra att någon tror på det iaf Tack!

Svar på tråden Graviditetstest som visar svagt positivt en vecka i rad - men ej ökar i styrka?!