Eskilstuna?
Någon här som bor i Eskilstuna?
Någon här som bor i Eskilstuna?
japp, jag finns i Eskilstuna.
Varför vill du flytta hit?
Vart du vill bo är beroende på om du vill bo centrum nära, hyres eller bf, ja massor olika saker har betydelse.
Så mer fakta vill jag ha.
Områden som just nu är oroliga är bellmansplan och fröslunda. Skiftinge är ett stort område visa delar är bättre än andra.
Ja du får förklara mer.
Vi har fastigheter på söder. Det är ett bra område.
Jag ser ingen direkt framtid där jag bor nu, finns inga jobb eller pluggmöjligheter.
Ett jobb i Eskilstuna???
jobb är det svårt att få men plugga kan man ju göra.
Har du bil eller måste du ha gång avstånd, jag tänker på storhandling av blöjor och tunga saker.
Det är väl lika svårt som här och här lyckas man få jobb om man anstränger sig.
vad för barnpassning har du tänkt dig?
Förskola.
lundbergs har lägenheter i bra områden.
pagoden har i stenby men även i dåliga/sämre områden.
fixtura har lägenheter men även i sämre områden. Så att dom hade en 2 a men på en gata som man inte ska bo på..! gränsar till dom största knarkar kvartarna + soclägenheter för alkisar.
liljedals fastigheter har enbart i bra områden.
Vi har flera bra personalkooprativ i lundbergs hus!!!
Mina stora gick på ur och skur där. Slagsta heter området, jag är själv uppvuxen där. Bra kommunalbarnomsorg och skola.
Sedan har vi det största bonusen: slagsta glass, en glassbar. Fanns när jag var barn med:)
Lagom från stan, bra med bussar, parkeringar till lägenheterna, bra lekplatser.
trevåningshus så det är ingen getokänsla.
Om jag var tvungen att flytta in till stan skulle jag även kolla på Torshälla. Säby är ett barnvänligt område. Tyvärr har torshällas skolor lite sämre rykte.
Vi kommer snart flytta tbx till E-tuna
efter 14 år i en sörmländsk skithåla ett par mil iväg..*hata, hata, hata*
Nu kommer jag iofs ha jobbet kvar i hålan, men jag bor hellre i en stad med mer möjligheter när det gäller annat än vad som finns här..
Dessutom slipper man åka 5 mil ko-stig för att komma till närmsta motorväg..
Från E-tuna kommer man till stlm på en timme oavsett om man åker bil eller tåg.
Hur barnomsorgen fungerar där numer vet jag inte, däremot vet jag att min yngste son kommer att få en 100 ggr bättre skolgång än i denna skithåla där det inte fungerat alls.
Vi bodde i Skiftinge för många år sedan..DÅ var det en rätt lugn period där och precis allt man behövde fanns, men sen har det blivit sämre som jag har fattat det, men visst beror säkert på vart man bor. Mina barn gick på en förskola som låg lite mer i "villa kvarteren"
Slagsta har väl varit rätt lugnt, likaså finns det ju lite mindre privata bovärdar där det är lite lugnare att bo.
Jag har hållt mig på norra sidan av stan och trivts bäst där.
Vi kollade nu på lgh i Fröslunda och Lagersberg, men kändes inte rätt på något vis jag inte riktigt kan förklara..kanske passar andra bättre.
I jämförelse med denna skithåla vi bor i nu så finns det mkt billigare boenden i E-tuna.
Vi kommer få en 4 kvm större lägenhet för 1500 mindre i månaden.
Litet tips, ett av de större bostadsbolagen använder sig av inlogg på nätet som kö-tid vid bostadssökande..Kommunfastighet tror jag att det var, gå in och anmäl dig där redan nu oavsett om du tänker flytta eller ej så är chanserna större att få en lägenhet...detta visste inte vi så blev ett annat bolag ist tillslut då jag hade brått få tag i något.
Det är nästan lättar för oss att säga vad som är bra/dåligt, så när du hittar en lägenhet som du funderar på. Skriv den i tråden så kan jag informera dig om området.
Det finns alltså skolor och dagis här där nästan alla barn har annat modersmål tyvärr, i denna stan vanligt förekommande. Det gör att svenska språket tar längre tid att lära sig.
Men sedan har även idioterna tagit bort småskaligheten när det gäller dagis. Det byggs nytt och jätte stort. Själv föredrar jag småskalighet när det gäller små barn men även mina stora väljer skolor med lagom antal elever.