• Anonym

Hjälp mig att inte bli hispig bara för att han inte...

...svarar på SMS utan frågor i.

Har börjat dejta en kille sedan 3 veckor tillbaka och allt känns kanon. Han svarar alltid på SMS om de innehåller en fråga, annars inte. För mig är det självklart att svara på alla SMS jag får, särskilt från nån jag är intresserad av (och han är ju intresserad av mig, vad det verkar annars och vad han säger).

Nu har jag, trots att jag inte borde, skickat iväg ett SMS utan en fråga igen. Och han har inte svarat. Jag känner mig jätteledsen över detta och tror att han inte bryr sig (fast han annars verkar göra det).

Hur ska jag tänka??

• Svar på tråden Hjälp mig att inte bli hispig bara för att han inte...
  • Eisa

Alltså jag tror inte du ska bry dig om det där om allt känns bra annars. Andra verkar inte funka som vi tror att de gör

• Anonym

Han kanske inte är som du? Jag vet inte, jag svarar också på de flesta sms jag får (med frågor och utan), men alla är inte såna.

Han kanske bara ser såna sms utan frågor som en liten statusuppdatering och inget man "behöver" svara på.
  • Anonym

Exempel på SMS utan frågor är komplimanger eller "Ha det så roligt på festen" eller liknande. Borde man inte svara åtminstone "tack" då?

• Anonym (ÖGA)

Han vet väl inte vad han ska skriva om det inte är ett svar på en fråga, han kanske är dålig på att uttrycka sig kortfattat i text? Eller så anser han att ett sådant sms inte behöver något svar, det brukar jag (tjej) oftast tycka.

• Anonym (En till)

Här sitter en till och väntar på svar på sms. Har dejtat en kille två gånger och igår smsade vi lite. Idag skickade jag ett sms med en nonsensfråga som jag inte kan räkna med att han svarar på. Och ändå sitter jag här och väntar! Vi  har sagt att vi ska träffas i slutet på veckan och ändå sitter jag här och väntar på svar idag. Har aldrig tidigar suttit och väntat på detta sätt, vad har det blivit av mig!! Det är så lätt att man inbillar sig att han tappat intresset bara för att han inte svarar tycker jag. Särskilt när man precis träffat någon och hoppas att också han vill fortsätta att träffas. Men man får väl skärpa till sig, fast det är svårt.

Du kan ju tänka att det hade varit bra mycket värre om han inte svarat om du skrivit en fråga. Ni har ju ändå träffats i tre veckor och det känns bra, så du behöver säkert inte oroa dig. Hur länge sedan är det du skickade ditt sms?

• Spanjoren

O i andra änden sitter det killar och håller sig från att svara för att inte verka för på...

C´est la vie pero no se la toque
  • Anonym
    Anonym (En till) skrev 2010-06-01 20:15:39 följande:
    Här sitter en till och väntar på svar på sms. Har dejtat en kille två gånger och igår smsade vi lite. Idag skickade jag ett sms med en nonsensfråga som jag inte kan räkna med att han svarar på. Och ändå sitter jag här och väntar! Vi  har sagt att vi ska träffas i slutet på veckan och ändå sitter jag här och väntar på svar idag. Har aldrig tidigar suttit och väntat på detta sätt, vad har det blivit av mig!! Det är så lätt att man inbillar sig att han tappat intresset bara för att han inte svarar tycker jag. Särskilt när man precis träffat någon och hoppas att också han vill fortsätta att träffas. Men man får väl skärpa till sig, fast det är svårt.

Du kan ju tänka att det hade varit bra mycket värre om han inte svarat om du skrivit en fråga. Ni har ju ändå träffats i tre veckor och det känns bra, så du behöver säkert inte oroa dig. Hur länge sedan är det du skickade ditt sms?
    Samma här! Vi ska också ses i helgen, men ändå Det är som sagt extremt lätt att tro att de tappat intresset. För det hade jag gjort vid samma slags beteende, tror jag.

Det är 3 timmar sedan jag skrev SMS:et. Visst, han kan väl svara än men det brukar aldrig gå så lång tid. Antingen svarar han direkt eller inte alls.

Nästa gång vi hörs kommer jag vara darrig av rädsla att han tappat intresset medan han kommer vara helt normal. Typiskt.
  • Anonym
    Spanjoren skrev 2010-06-01 20:41:36 följande:
    O i andra änden sitter det killar och håller sig från att svara för att inte verka för på...
    C´est la vie pero no se la toque
    Tror du? Konstigt, tjejen är ju ändå mest på om hon skrev först.
  • Anonym (En till)

Spanjoren - Tycker om ditt svar, får hoppas att det är så

Tre timmar är inte mycket. Jag skickade mitt kl. 10 i morse. Vet att han har väldigt mycket att göra och vet själv att det kan vara svårt att hinna, även att skriva ett litet sms. Samtidigt så tycker jag det är lite konstigt att han inte skrivet något litet bara.

Men för dig. Han brukar inte svara när du skickar ett sms utan fråga, då är det väl inte konstigt med att han inte svarar.

• Anonym (En till)

Fast mitt sms var ett svar på hans. Det var väl för väl

• Anonym
    Anonym (En till) skrev 2010-06-01 21:05:59 följande:
    Spanjoren - Tycker om ditt svar, får hoppas att det är så

Tre timmar är inte mycket. Jag skickade mitt kl. 10 i morse. Vet att han har väldigt mycket att göra och vet själv att det kan vara svårt att hinna, även att skriva ett litet sms. Samtidigt så tycker jag det är lite konstigt att han inte skrivet något litet bara.

Men för dig. Han brukar inte svara när du skickar ett sms utan fråga, då är det väl inte konstigt med att han inte svarar.
    Hade du en fråga i ditt SMS? Brukar han svara annars?

Jo, alltså det är inte konstigt men... varför gör man så? Själv skulle jag inte kunna låta bli att svara! Jag har faktiskt frågat honom och han svarade att han "inte var så bra på att svara på SMS utan specifika frågor". Vad då inte så bra liksom, hur svårt kan det vara?
  • Anonym
    Anonym (En till) skrev 2010-06-01 21:08:30 följande:
    Fast mitt sms var ett svar på hans. Det var väl för väl
    Okej med dåså!

Men hade du nån fråga?
  • Anonym (En till)

Nu har  jag fått svar o vi ska träffas imorgon. Nu blev jag glad . Han hade absolut inte tänkt på att han borde svarat tidigare förstår jag och tyckte säkerligen inte att det var något konstigt. Där lärde vi oss något.

Enligt det du skriver tror jag absolut inte du har något att oroa dig för, eftersom han gjort så tidigare. Han har ju till och med sagt att han tycker det är svårt att svara på sms utan frågor. Jag dejtade en kille en gång som sa att han hade svårt att förstå när han skulle sluta svara på sms. Och det stämde verkligen. Vi kunde smsa och plötsligt fick jag inget svar. När jag frågade varför sa han "Det var ju det jag sa, jag vet inte när dialogen är slut". Så det är nog inte helt enkelt för alla. De fattar inte när och hur de ska svara om det inte är självklart, som tex utan en fråga.

• Anonym
    Anonym (En till) skrev 2010-06-01 21:37:04 följande:
    Nu har  jag fått svar o vi ska träffas imorgon. Nu blev jag glad . Han hade absolut inte tänkt på att han borde svarat tidigare förstår jag och tyckte säkerligen inte att det var något konstigt. Där lärde vi oss något.

Enligt det du skriver tror jag absolut inte du har något att oroa dig för, eftersom han gjort så tidigare. Han har ju till och med sagt att han tycker det är svårt att svara på sms utan frågor. Jag dejtade en kille en gång som sa att han hade svårt att förstå när han skulle sluta svara på sms. Och det stämde verkligen. Vi kunde smsa och plötsligt fick jag inget svar. När jag frågade varför sa han "Det var ju det jag sa, jag vet inte när dialogen är slut". Så det är nog inte helt enkelt för alla. De fattar inte när och hur de ska svara om det inte är självklart, som tex utan en fråga.
    Tack det du skriver gör att mitt sinne lättar en aning...
  • Furie

Jag tycker inte du ska oroa dig alls. Det är så han fungerar och det betyder inget i relationen till dig Min kille och bror är precis likadana. Killen skriver aldrig ett mess på eget bevåg utan svarar bara på mina, och brorsan svarar bara om det finns ett frågetecken i messet. Tar itu med det genom att alltid fråga hur läget är

• Anonym (samma!)

Oj, det skulle kunna vara min kille du skrev om, haha. Han är precis  sån. Han förstår inte alls vitsen med att svara på sms om det inte uppenbart förväntas av honom, han är inte mycket varken för att smsa eller ringa. Men vi hörs dagligen ändå på detta vis, om vi inte ses.
    I början blev jag lite misstänksam kring hur intresserad han egentligen var (själv svarar jag på typ allt jag får). Man jag gick på hur han lät i telefon då pratade och det faktum att han ville ses så mycket som det bara var möjligt :)

Vi tjejer är helt jäkla hopplösa med sms, vi tolkar in allt möjligt och omöjligt.
    Tror inte du behöver oroa dig :) Dock bör du inte ta upp detta med honom, troligtvis tycker han du är konstig då hehe..

• Echidna

Äh, den enkla förklaringen är väl att han inte tycker det är viktigt att svara på varje sms han får som inte har direkta frågor i. Jag känner många som inte svarar på sms direkt, spec om jag inte frågar nåt. Jag svarar själv inte alltid på sms som inte innehåller frågor. Dessutom är han kille, de brukar inte tycka det är lika viktigt att svara på sms.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
Svar på tråden Hjälp mig att inte bli hispig bara för att han inte...