Anonym (En till) skrev 2010-06-01 20:15:39 följande:
Här sitter en till och väntar på svar på sms. Har dejtat en kille två gånger och igår smsade vi lite. Idag skickade jag ett sms med en nonsensfråga som jag inte kan räkna med att han svarar på. Och ändå sitter jag här och väntar! Vi har sagt att vi ska träffas i slutet på veckan och ändå sitter jag här och väntar på svar idag. Har aldrig tidigar suttit och väntat på detta sätt, vad har det blivit av mig!! Det är så lätt att man inbillar sig att han tappat intresset bara för att han inte svarar tycker jag. Särskilt när man precis träffat någon och hoppas att också han vill fortsätta att träffas. Men man får väl skärpa till sig, fast det är svårt.
Du kan ju tänka att det hade varit bra mycket värre om han inte svarat om du skrivit en fråga. Ni har ju ändå träffats i tre veckor och det känns bra, så du behöver säkert inte oroa dig. Hur länge sedan är det du skickade ditt sms?
Samma här! Vi ska också ses i helgen, men ändå

Det är som sagt extremt lätt att tro att de tappat intresset. För det hade jag gjort vid samma slags beteende, tror jag.
Det är 3 timmar sedan jag skrev SMS:et. Visst, han kan väl svara än men det brukar aldrig gå så lång tid. Antingen svarar han direkt eller inte alls.
Nästa gång vi hörs kommer jag vara darrig av rädsla att han tappat intresset medan han kommer vara helt normal. Typiskt.