• Isalel

Hur lång tid från t-centralen till djurgårdsfärjan??

Hejsan!
    ska åka till grönan nästa vecka och jag har noll koll på stockholm :)
    Hur lång tid tar det att gå från centralen till djurgårdsfärjan?
    Och om man ska ta buss, vilken zon är det i då? Är det zon 3 så är det ju 60 kronor för 14 minuter på buss, känns tokdyrt...

• Svar på tråden Hur lång tid från t-centralen till djurgårdsfärjan??
  • Acelise

Från centralen till Djurgårdsfärjan tar det nog en 15-20 minuter att gå. Åk till Slussen istället med T-bana och ta båten därifrån, tar ett par minuter bara och är bra skyltat.

Hela innerstan är en enda zon, så det kostar inte så mycket. 
    Om ni ska vara här ett par dagar är det bättre att köpa SL-kort för den tid ni är här.
    Det kortet åker ni med på Djurgårdsfärjan också, tror jag.
    Alternativt kan ni ta buss från centralen hela vägen ut till Djurgården, men den brukar oftast vara jättefull och trång. T-bana till Slussen och båt därifrån är mitt tips!
  • Isalel

Kollade nu och såg att det låg i zon A och att det då borde kosta 30 kr/person, är det oavsett om man tar t-banan eller buss då?

• hon mot strömmen

Är,det,inte,bättre,att,ta,tunnelbanan,till,*G:a,stan,och,ta,uppgången,till,Lilla,Nybrogatan,och,traska,rakt,ner,till,djurgårdsfärjan?Eller,vad,nu,uppgången,heter,tror,att,det,är,skyltat,djurgårdsfärjan,på,perrongen,och,stationen.

trasigt,tagentbord...
  • Guerita

Djurgårdsfärjan kostar 40kr och ingår inte i SLs förköpsbiljetter (möjligen periodkort). T-banan och bussen beror lite på om ni köper förköp eller ej. Det dyraste är att köpa på plats, 30kr i zon A. Gäller både buss och t-bana och övergångar inom en timme. Är ni några stycken så köp en förköpsremsa på pressbyrån (tror dom finns kvar fortfarande). Det brukar bli bra mycket billigare.

sl.se/templates/PriceList.aspx

www.waxholmsbolaget.se/djurgardsfarjor/djurgardsfarjor.aspx

• hon mot strömmen

Köp,ett.flerdagarskort,från100kr,så,åker,du,fritt,hur,du,vill,över,alla,zoner,bara,visa,i,spärren,och,res,hur,du,vill,

• Guerita
    hon mot strömmen skrev 2010-06-01 20:49:48 följande:
    Köp,ett.flerdagarskort,från100kr,så,åker,du,fritt, hur,du,vill,över,alla,zoner,bara,visa,i,spärren,oc h,res,hur,du,vill,
    Nu är jag bara för nyfiken. Har du tappat bort mellanslaget eller? :)
  • Isalel

Då måste jag bara fråga en sak till, hur är det med att få plats med barnvagnar?? (känner mig inte alls som värsta bonntölpen nu ;)) Vi väger mellan att ha en syskonvagn till ungarna för att slippa ha två vagnar, men det kanske är smidigare med 2??

• hon mot strömmen
    Guerita skrev 2010-06-01 20:52:34 följande:
    Nu är jag bara för nyfiken. Har du tappat bort mellanslaget eller? :)
    nej,den,tangenten,funkar,inte,därför,detta,utseende,
    trasigt,tagentbord...
  • Acelise

Hahaha, jag sitter och skrattar högt nu tack vare någontings trasiga tangentbord! :)

UNDERBART! :)
    Gamla Stan kan man också åka till, mycket närmare faktiskt när jag tänker efter. Hemmablind...
    Ingen aning om hur det är med vagnar på båten, men om ni inte åker i VÄRSTA tiden (typ lördag kl. 12), så lär det inte vara några problem! De går så ofta också, så om ni inte får plats på en båt så tar ni nästa.
  • Guerita
    hon mot strömmen skrev 2010-06-01 20:56:16 följande:
    nej,den,tangenten,funkar,inte,därför,detta,utseend e,
    Finns det råd finns det bot som man säger :D
  • hon mot strömmen
    Acelise skrev 2010-06-01 20:57:02 följande:
    Hahaha, jag sitter och skrattar högt nu tack vare någontings trasiga tangentbord! :)
    UNDERBART! :)
    Gamla Stan kan man också åka till, mycket närmare faktiskt när jag tänker efter. Hemmablind...
    Ingen aning om hur det är med vagnar på båten, men om ni inte åker i VÄRSTA tiden (typ lördag kl. 12), så lär det inte vara några problem! De går så ofta också, så om ni inte får plats på en båt så tar ni nästa.
    trevligt,att,roa,någon....
  • Acelise
    hon mot strömmen skrev 2010-06-01 20:59:37 följande:
    trevligt,att,roa,någon....
    :)
    Hoppas du får tangentbordet fixat snart!
    I ett av mina amningstillfällen under natten kom jag på att Gamla Stan inte alls är bra att åka till... Slussen ÄR närmare. Jaja, nu går jag ur tråden här, känns som jag bara förvirrar dig mer, TS!
    Hoppas ni får en härlig dag i vår vackra huvudstad!
Svar på tråden Hur lång tid från t-centralen till djurgårdsfärjan??