• Anonym (TS)

Hudflik i analen vid graviditet, försvinner den efteråt?

Jag var på en läkarundersökning igår eftersom att jag fått svamp i underlivet. Märkte häromdagen när jag tittade med spegel att jag även fått en lite hudflik i analen som jag bad läkaren titta på.
    Om hudfliken sa han att det var fullkomligt normalt att sånt uppkommer under graviditet och att det inte var något att oroa sig för. Den känns inte alls eller besvärar på något sätt.

Nu funderar jag på om den kommer att försvinna efter graviditeten? Tror att den uppkommit den senaste veckan och jag har BF om ca 6 veckor.

Nån som har någon erfarenhet om sånt? Tror ni att den kommer att sitta där för resten av livet eller försvinna bort till slut?

• Svar på tråden Hudflik i analen vid graviditet, försvinner den efteråt?
  • Anonym (TS)

Puffar i hopp om att någon kanske vet något om sånt här

• Anonym (Babe)
    Anonym (TS) skrev 2010-06-02 18:59:48 följande:
    Puffar i hopp om att någon kanske vet något om sånt här
    Mkt möjligt att det e en hemoroid !
  • Anonym (TS)
    Anonym (Babe) skrev 2010-06-02 19:01:23 följande:
    Mkt möjligt att det e en hemoroid !
    Läkaren trodde dock att det var en hudflik eftersom att den varken ömmar eller märks på något annat sätt än att man ser den med ögat. Den är hudfärgad också så jag tror inte heller det är en hemorrojd.
  • Anonym (hmmm)

Ja det låter ju lite grann som en hemoroid. Gör det ont? Du kan ju prova salva mot det.

• Anonym (TS)
    Anonym (hmmm) skrev 2010-06-02 19:05:14 följande:
    Ja det låter ju lite grann som en hemoroid. Gör det ont? Du kan ju prova salva mot det.
    Nej den gör inte alls ont och känns inget när jag går på toa heller.
  • Anonym

Skulle tro att det är en analflik, fick en efter graviditeten, och har kvar den idag 5 år efter också, vet att det går att operera, men den stör mig inte på något vis så jag finner det onödigt.

• Anonym (TS)

En månad efter förlossningen nu och den är tyvärr kvar...

Svar på tråden Hudflik i analen vid graviditet, försvinner den efteråt?