• listo

Kattkiss på heltäckningsmatta

Vår katt (11 år gammal bondkatt) tokprotesterar... förmodligen mot vår dotter.
    Hon kissade ner heltäckningsmattan i ett rum i vårt hus, och märkligt nog dröjde
    det länge innan vi upptäckte det...
    Jahapp, ut med heltäckningsmattan, dörren stängd till det rummet och sedan har
    det varit frid och fröjd i ett par månader, tills vi nu i dagarna har upptäckt nya
    fläckar, på en annan heltäckningsmatta/nålfiltsmatta... i ett rum som inte går att
    blockera för katten.

Jag sliter nu som en dåre för att förhoppningsvis få bort fläckarna, för den mattan
    går inte att riva ut på samma sätt, vi har tänkt lägga nytt golv över den. Och
    samtidigt inser vi att katten inte längre kan bo hemma... hennes gränser för normalt
    vett suddas ut allteftersom, och det är ju omöjligt att ha 100% koll på henne hela
    tiden. I nuläget verkar avlivning vara det enda alternativet, och det känns så
    fantastiskt jobbigt, men hon mår ju uppenbarligen inte bra.

Nå nå... jag ville bara skriva av mig... om nån har bra tips på hur man får bort
    fläckar och lukt ur en sådan matta så tas det tacksamt emot.
    Och om någon känner för att adoptera ett möjligen hopplöst fall, och kan hämta
    henne typ nu, så är det också välkommet... suck, varför ska sånt här behöva hända???

• Svar på tråden Kattkiss på heltäckningsmatta
  • NENYAX

Är du 100 på att hon inte har urinvägsinfektion !
    Har själv råkat ut för exakt samma som du beskriver å trodde att min hankatt "protesterade", men jag tog ett snack med min underbare veterinär som skrev ut ett recept mot urinvägsinfektion å efter det har det inte kissats en enda gång!

• listo

Hmm.... tack för tipset. Får nog kolla upp den möjligheten också.

Svar på tråden Kattkiss på heltäckningsmatta