• Anonym (undrar)

Eksem(?) på penis/pung?

Min sambo har sen jag träffade honom haft kliande röda "eksem" på pungen och lite upp på penis. Det blir värre om han inte duschar bort sperman efetr sex eller om han tex kört bil länge så det blir fuktigt och instängt.
    Han vågar inte riktigt söka för det och smörjer med receptfri kortisonsalva men det återkommer alltid.
    Jag misstänkte svamp men efetr att ha läst lite om det verkar det inte riktigt stämma.
    Någon som har en aning om vad det kan vara?

• Svar på tråden Eksem(?) på penis/pung?
  • Anonym (undrar)

Puffar :)

• Anonym (undrar)

Puffar igen.. Nån?

• Anonym

Värmeutslag? Tänkte på att det blir värre när den varit instängd så att säga.
    Och sperma kan ju vara ganska "frätande" så är det redan irriterat på området så kanske det blir värre?

Min sambo hade liknande, jag tyckte det såg ut som svamp och köpte svampmedel på apoteket som han fick smörja med, han hade mest i ljumskarna. Men det försvann iallfall.

Lite amatördiagnoser så här på förmiddagen..:D
    Men kolla med svampmedel först, tror jag köpte lamisil, och fungerar inte det så får han väl kolla upp det på vårdcentralen.
    Det skadar ju inte att prova iallafall.

• Doktorn

Låter definitivt som svamp!  Se till att han går till läkare för diganos och behandling.

Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Anonym (undrar)

Ja, eftersomhan tycker det är så otroligt jobbigt att söka för det (jag förstår honom) så kan det ju va värt i alla fall att prova svampmedel och hjälper inte det så är han ju tvungen att kolla upp.

Tack för tipsen!

Svar på tråden Eksem(?) på penis/pung?