Gammal otrohetshistoria - skulle du vilja veta?
Skulle du vilja veta att din pojkvän varit otrogen mot dig för flera år sedan?
Ska försöka göra historien kort. Paret Sara och Markus träffades när de gick på gymnasiet. Jag kände Markus sedan ett par år och han hade varit förälskad i mig men det var aldrig besvarat. När de hade varit tillsammans 1-2 år (minns inte exakt men nånstans där) så hade jag och Markus sex. Jag hade träffat Sara någon gång, men kände henne inte. Dock visste jag att hon fanns och fick extremt dåligt samvete, trots att det hela skedde helt p Markus initiativ (ja, självklart var jag medskyldig, men jag förförde honom inte). Vi fortsatte umgås som vanligt efter händelsen och ingenting mer har hänt, eller ens varit i närheten av att hända. Det här är nu 7-8 år sedan. Sara och Markus är fortfarande ihop och finns fortfarande i bekantskapskretsen.
I början försökte jag tvinga Markus att erkänna för Sara men det gjorde han aldrig, hon vet fortfarande ingenting. Jag var för feg för att säga något och tyckte väl även att det var deras sak.
De är nu i 25-årsåldern och är ett välfungerande par. De är sambos och har inga barn, men jag förväntar mig att de annonserar bröllop eller barn när som helst.
Jag tror absolut inte att Markus har varit eller kommer att vara otrogen igen, jag tror det var en dum tonårsgrej i kombination med att jag var hans första kärlek.
Ibland har jag fortfarande samvetskval och undrar om inte Sara har rätt att veta. Samtidigt har det gått så många år och de är ett jättefint par. Jag är själv lyckligt gift och vill absolut inte sabba deras förhållande. Jag vet ärligt talat inte själv om jag skulle vilja veta...jag tror nästan inte det faktiskt.
Om du var Sara, skulle du vilja veta?