Varför snor min tjej mina tröjor?
Detta fenomen som brukar dyka upp i ett förhållande när det blir lite mer seriöst med pyjamasparty och sena filmkvällar så uppstår en lite pinsam situation. Tjejen ler gulligt och blinkar med rådjursögonen, ur hennes mun kommer med lugnande stämma "Kan jag låna din tröja, jag ska bara ut och röka lite". Trollbunden som man är säger man "Aaaah".
Efter det har man släppt demonen löst. Helt plötsligt ligger ens favorit huvtröja i en skrynklig hög bredvid sängen och jag vet att jag precis tvättade den för jag tänkte ha den idag. Likaledes försvinner strumpor i rask takt, speciellt dom skönaste. Men vad göra? Har man väl öppnat pandoras låda är det svårt att stänga den.
Men varför uppstår det där fenomenet överhuvudtaget?
Min gaderob består av ca 4-5 hyllor med kläder. Hennes 1½ garderob med kläder som fysiskt utgör en lavinfara varje gång man öppnar dörren tycks inte räcka till utan hon måste sno mina tröjor. Jag skulle då aldrig komma på tanken att låna hennes klänningar eller toppar (eller jo en eller två gånger men det skulle isåfall vara strikt hemma med persiennerna nere).
Detta har även hänt i andra förhållanden jag haft så jag undrar om det är en samhällsfråga kanske. Hittar man detta fenomen i österländska, muslimska länder också? I de kalla breddgraderna som Grönland tex, lånar kvinnorna männens kläder därmed?
Så många frågor men så få svar på google...