• Snäll och stående

Varför snor min tjej mina tröjor?

Detta fenomen som brukar dyka upp i ett förhållande när det blir lite mer seriöst med pyjamasparty och sena filmkvällar så uppstår en lite pinsam situation. Tjejen ler gulligt och blinkar med rådjursögonen, ur hennes mun kommer med lugnande stämma "Kan jag låna din tröja, jag ska bara ut och röka lite". Trollbunden som man är säger man "Aaaah".
    Efter det har man släppt demonen löst. Helt plötsligt ligger ens favorit huvtröja i en skrynklig hög bredvid sängen och jag vet att jag precis tvättade den för jag tänkte ha den idag. Likaledes försvinner strumpor i rask takt, speciellt dom skönaste. Men vad göra?  Har man väl öppnat pandoras låda är det svårt att stänga den.

Men varför uppstår det där fenomenet överhuvudtaget?
    Min gaderob består av ca 4-5 hyllor med kläder. Hennes 1½ garderob med kläder som fysiskt utgör en lavinfara varje gång man öppnar dörren tycks inte räcka till utan hon måste sno mina tröjor. Jag skulle då aldrig komma på tanken att låna hennes klänningar eller toppar (eller jo en eller två gånger men det skulle isåfall vara strikt hemma med persiennerna nere).
    Detta har även hänt i andra förhållanden jag haft så jag undrar om det är en samhällsfråga kanske. Hittar man detta fenomen i österländska, muslimska länder också? I de kalla breddgraderna som Grönland tex, lånar kvinnorna männens kläder därmed?

Så många frågor men så få svar på google...

• Svar på tråden Varför snor min tjej mina tröjor?
  • 2systrar

Hahaha...
    Ja du, tjejen din tycker förmodligen att du luktar gott och vill känna dig nära;)
    Det får man väl ändå kalla för en hyfsat fin komplimang:)

För övrigt: Visst är det störigt när folk tar ens skönaste strumpor, grr...{#lang_emotions_flower}

• La Lola

Tjejtröjor är ofta trånga o korta.
    Istället för att köpa andra modeller eller en storlek större (för gud så hemskt det vore!!) så är det bättre att ta killens som är härligt pösig o erkänna det istället för då låter det bara mysigt o gulligt ; "jag lånade killens tröja för det luktar ju honom om den".

{#lang_emotions_cool}

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Trolovade

Haha, lånar ofta min mans tröjor, jag har faktiskt inget strålande svar, men dom påminner om honom när han inte är hemma och annars så luktar dom bara gott *S* Han är inte jätte glad men säger attd et är ok så länge jag inte börjar använda hans kalsonger..

• Trolovade
    La Lola skrev 2010-06-02 08:47:52 följande:
    Tjejtröjor är ofta trånga o korta.
    Istället för att köpa andra modeller eller en storlek större (för gud så hemskt det vore!!) så är det bättre att ta killens som är härligt pösig o erkänna det istället för då låter det bara mysigt o gulligt ; "jag lånade killens tröja för det luktar ju honom om den".

{#lang_emotions_cool}
    Men jag har ju faktiskt sköna kläder som är mina, men av någon anledning så är mannens fortfarande snäppet bättre
  • sweran

lånar bara sambons tröjor nu när jag är gravid... :) o det har han snällt gett mig lov till :D

men vet faktiskt inte varför så många tjejer vill gå runt i killens kläder...

• malung86

Haha, hans är ju så mycket skönare (!) än mina.
    Hemma går jag alltid omkring i hans mysbyxor och han har nog gett upp hoppet att få använda dem själv.

Ett tag kunde jag ta på mig hans tröjor just för att de luktade som han.

• BillyX

De luktar som honom och de är stora och sköna :)
    Innan jag flyttade hit "fick" jag också några träningsbyxor och en t-shirt för att ha som ombyteskläder, men har behållt dem... Har faktiskt en av hans t-shirts nu på mig, ännu en av dem jag tagit över haha.

• Snäll och stående

Undrar om det kan vara den där genen som gör att kvinnor byter med varandra eller skänker bort kläder till likasinnade kvinnor. tjejen har ju fått en del av sina väninnor och syskon. Eller fått o fått är väl lite att ta i, stjäla kanske är mer korrekt men det diplomatiska (Hej älskling, kul att du titta på när jag skrev lite) låna på obestämd tid tills någon frågar om dem.

• Mabaja

Jag använder min mans kläder JÄMT! Alltifrån kalsonger till tröjor! HAHA. Strumpor och byxor får han visserligen behålla för sig själv.

Hans huvtröjor är så mycket skönare än mina...

• Pickeli

Jag lånar min killes tröjor för att de är lätta att dra på om man har bråttom då det är stora, sen är det jäkligt bekvämt också. T-shirtar i synnerhet.

Google it!
  • Karamellan

Säger som de andra: för att de är stora och sköna och luktar gott Jag har egna myskläder också, men hans tröjor är ändå skönare, för de är inte bara mjuka och rymliga, utan luktar trygghet också. Jag snor aldrig hans helt rena tröjor, för de luktar inte av honom, utan föredrar sådana han haft en dag

Smart may have all the answers but stupid have all the interesting questions.
  • Björnmossa

För att jag var ung på 90-talet och innerst inne tycker att tröjor ska räcka långt ner på låren

• Tecken

Jag lånar aldrig min mans kläder. Har inget behov av det. Han brukar däremot låna min halsduk!

• Glasbit

Jag använder aldrig min sambos kläder och känner inte direkt någon som gör det heller. Jag har egna mysiga kläder.

• Gurkan

Jag älskar att låna sambons huvtröjor! De är så rymliga och mjuka och sköna och av någon underlig anledning är min aegna stora, rymliga huvrtröjor inte ens i närheten så sköna som hans!
    Ingen aning om varför men det äri alla fall det enda plagg jag lånar... Hans gamla mjuka avlagda t-shirts brukar jag få och då klipepr jag upp halsringningen och har de som mys- och sovplagg om det ksulle vara kallt... så mjukt och gott!
    Strumpor däremot lånarjag inte men han lånar mina ibland ;P

• Snäll och stående

Undrar om det kanske finns en förklaring om tjejen har haft syskon som nedärvt kläder etc Kan det vara en klassfråga?

Kom att tänka på det här med att vissa tjejer ser det naturligt att pilla/kamma håret på andra medans andra tycker det är det mest förunderliga beteende som finns.

• Trolovade
    Snäll och stående skrev 2010-06-03 18:34:59 följande:
    Undrar om det kanske finns en förklaring om tjejen har haft syskon som nedärvt kläder etc Kan det vara en klassfråga?

Kom att tänka på det här med att vissa tjejer ser det naturligt att pilla/kamma håret på andra medans andra tycker det är det mest förunderliga beteende som finns.
    Inga syskon här, aldrig fått begagnade el ärvda kläder, lånar makens iaf
  • La Linda

Har inte växt upp med syskon och jag gillar min mans sköna huvtröjor att mysa i hemma, men där stannar det. Det blir lite som filt och tröja i ett =)

• Peyman

Min mans tröjor luktar ju av honom, så jag snor dem när han går ut en längre stund. Har lyckats placera några permanent i min garderob. Min man tycker att jag är komplett galen men samtidigt tycker han att det är lite gulligt så än så länge har han inte protesterat på riktigt.

Salama wa Dominic حبّ
Svar på tråden Varför snor min tjej mina tröjor?