• Anonym

lider av hemsk fotsvett man gör man?

jag blir jämt blöt om fötterna spelar ingen roll vad för skor jag har el om jag är utan strumpor i skor.

tex när jag har foppa tofflor blir jag jätteblöt om fötterna både med och utan strumpor.

vet inte va jag sk göra, och nu ska jag jobba inne på ett servicehus och vill ej ha blöta fötter

snälla hjälp mig nån

• Svar på tråden lider av hemsk fotsvett man gör man?
  • Anonym (bats)

Köp Bats-kräm på apoteket och smörj in med, det är en bra antiperspirant i krämform som man kan använda på händer/fötter osv..

• Anonym
    Anonym (bats) skrev 2010-06-02 09:53:56 följande:
    Köp Bats-kräm på apoteket och smörj in med, det är en bra antiperspirant i krämform som man kan använda på händer/fötter osv..
    hur många ggr per dag ska man smörja o hjälper det?

less på ha stinkade skor skämms att gå på stan att prova kläder,
    drar mig för att ta av skorna i hytten då dom stinker enormt
  • Anonym (bats)

Ja, jag tycker att det hjälper. Smörj in morgon och kväll (kanske en gång mitt på dagen om det behövs) och låt det torka in ordentligt. Svettas betydligt mindre då!
     Ett tips om skorna luktar är att lägga dem i en plastpåse i frysen ett dygn eller två, det tar bort lukt och bakterier. Sedan kan du köpa skospray också som tar bort lukt.

• Waersta
    Anonym skrev 2010-06-02 10:02:41 följande:
    hur många ggr per dag ska man smörja o hjälper det?

less på ha stinkade skor skämms att gå på stan att prova kläder,
    drar mig för att ta av skorna i hytten då dom stinker enormt
    Pevaryl pulver, fantastiskt bra, tar garanterat bort lukten, så bra så man inte tror att det är sant! Därimot så tar det inte bort själva svetten, bara lukten.
  • Anonym

Hej på dig du! Jag har också fotsvettsproblem, men yllestrumpor hjälper grymt bra. Bort med alla bomullssockar och köp dig tunna yllestrumpor, och du får nytt liv!

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-02 10:21:55 följande:
    Hej på dig du! Jag har också fotsvettsproblem, men yllestrumpor hjälper grymt bra. Bort med alla bomullssockar och köp dig tunna yllestrumpor, och du får nytt liv!
    vart köper man dem?
  • EmmAhh

Jag har också hört detta med att gå med ullstrumpor året runt. De är dyra men du kan köpa de på hälsokostaffärer och liknande har jag för mig. Sedan måste jag säga att Foppa-tofflen är nog den värsta svett-boven av alla skor. Köp några äkta skinn/läder sandaler att ha nu på sommaren.

• Anonym
    EmmAhh skrev 2010-06-02 10:34:59 följande:
    Jag har också hört detta med att gå med ullstrumpor året runt. De är dyra men du kan köpa de på hälsokostaffärer och liknande har jag för mig. Sedan måste jag säga att Foppa-tofflen är nog den värsta svett-boven av alla skor. Köp några äkta skinn/läder sandaler att ha nu på sommaren.
    då jag har lätt att få ont i ryggen är dessa skor bäst för mig,

inte hittat andra bra.

ska finnas en tidning med skor och sandaler kom ej ihåg va den hette fick den förut.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-02 10:31:33 följande:
    vart köper man dem?
    De finns lite varstans, på fritidsaffärer, såna som har extremsportprylar, fiskeutrustning osv. Borde ju finnas på strumpaffärer, eller? Dyra är de i vilket fall, men vad gör man inte för att slippa svetten? Det är helt klart värt det. Jag brukar handla på marknader, de som säljer strumpor har yllestrumpor o stödstrumpor o sånt undanstoppat där bak, så fråga! Lite billigare än i dyr fritidsaffär.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-02 10:39:50 följande:
    De finns lite varstans, på fritidsaffärer, såna som har extremsportprylar, fiskeutrustning osv. Borde ju finnas på strumpaffärer, eller? Dyra är de i vilket fall, men vad gör man inte för att slippa svetten? Det är helt klart värt det. Jag brukar handla på marknader, de som säljer strumpor har yllestrumpor o stödstrumpor o sånt undanstoppat där bak, så fråga! Lite billigare än i dyr fritidsaffär.
    ja det lär bli dyrt då jag sliter strumpor kopiöst efter nån dag har jag hål i dem, bruka köpa minst 14par varje år på maknaden men det räcker inte tills nästa marknad
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-02 10:42:48 följande:
    ja det lär bli dyrt då jag sliter strumpor kopiöst efter nån dag har jag hål i dem, bruka köpa minst 14par varje år på maknaden men det räcker inte tills nästa marknad
    Yllestrumpor har mycket bra kvalitet och håller bra, så oroa dig inte för det. Jag gjorde alltid slut på mina vanliga marknadsbomullssockor i full fart, de håller ju inte alls. Gör som jag, köp ett par o prova så får du se hur du gör sedan.
  • Anonym (Jag med)

Adsolut torr finns att köpa på apoteket. Starkt men fungerar.

• Anonym (samma här)

men kan bara hålla med ovanstående, strunta i alla puder och dylikt och gå direkt på absolut torr, fungerar suveränt och håller iaf för mig i minst en vecka.

Svar på tråden lider av hemsk fotsvett man gör man?