• Självklar

Släpper du före i kön?

Du står i kö för att betala dina matvaror och har fyra bakom dig i kön och ytterligare en kommer och går fram till dig och frågar om denne kan få gå före, vad svarar du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Släpper du före i kön?
  • Kazeer

Nej.

Om personen står precis bakom mig i kön, så kan jag släppa förbi honom eller henne. Det bör inte spela någon roll för de bakomvarande i vilken ordning jag och den personen betalar våra varor.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Tokfrjant

Nej, bara om personen står bakom mig. Sen får inte personen ha två fulla kundvagnar och jag en liten korg, då går det. Det kommer inte personen tjäna någon större tid på ändå.
    Själv har jag inte bråttom så ofta i butik så det har hänt att jag släppt fram den bakom om jag sett att personen bara har något litet och jag mycket, även om personen inte bett om det.

♥Elias080704♥ ♥Tvillingar BF 100927♥ - www.emeliesgodsaker.se
  • Stårschan

Jag skulle förmodligen bli så jävla paff att jag inte skulle komma mig för att säga nej. Jag är jättedålig på att säga nej om okända människor kommer och ber snällt. Jag utgår liksom från att de har en jättebra anledning till att tränga sig före i kön. Först efteråt skulle jag komma på att jag hade folk bakom mig i kön, och då skulle jag stå där med svansen mellan benen och skämmas...Tyst

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • piixelslyna

Nej. Jag kan släppa fram personen som står bakom mig om han/hon endast har en eller ett par varor och jag en hel korg tex. Men inte annars. Jag har oftast bråttom när jag handlar. haha.

• Självklar
    Kazeer skrev 2010-06-02 10:52:43 följande:
    Det bör inte spela någon roll för de bakomvarande i vilken ordning jag och den personen betalar våra varor.
    Du missförstod frågan. Han som frågar dig om att gå före stod inte i kön.
  • Örnie

Jag släpper ofta förbi den som står precis bakom om han/hon bara har ett par grejor och jag har hela vagnen full. Har sällan varit med om någon går förbi hela kön och gör så. (Enda gången var på centralen i Gbg för 25 år sen när en gammal tant försökte, men de andra i kön skällde ut henne.)

• Siamüsen

Beror väl pa. Är hon gravid eller har nagot annat problem sa visst.

• idiblon yes

Det beror väl på?

Vilar vid denna källa...
  • Bling1975

Om de har en jättebra anledning så hade jag nog gjort det, var de bara allmänt stressade så skulle nog resten av kön också få tycka att det var ok.

Stitch längtar efter Lilo
  • enny signatur

beror på varför. Ges någon anledning som är bra så visst och då får jag väl ta att de skäller på mig, men generellt skulel jag svara "Jaför mig går det bra, men du får kolla med de vbakom först"

Svar på tråden Släpper du före i kön?