Hemmagjord snigelfälla?
Någon som har tips på hur man gör en hemmagjord snigelfälla?
Jag har hussniglar i hela trädgården och tycker de börjar bli "lite" för många.
Salta dem är totalt uteslutet
Någon som har tips på hur man gör en hemmagjord snigelfälla?
Jag har hussniglar i hela trädgården och tycker de börjar bli "lite" för många.
Salta dem är totalt uteslutet
Här finns tips: www.mordarsnigel.com/bekampa-mordarsnigel.html
Vi har inte jättemånga sniglar så jag brukar hälla salt i en svart plastpåse (typ hundpåse), plocka i sniglarna med en gammal stekpincett, skaka så de blir saltade och sen knyter jag ihop och slänger. Salta på dem på marken blir bara slemmigt och äckligt.
Ställ ut skålar med öl bland växterna i rabatten. Sniglarna krälar ner, super sig fulla och drunknar. Hos oss har det funkat nästan för bra, för det blir så äckligt att tömma fällorna...
Här finns tips: www.mordarsnigel.com/bekampa-mordarsnigel.htm...
Vi har inte jättemånga sniglar så jag brukar hälla salt i en svart plastpåse (typ hundpåse), plocka i sniglarna med en gammal stekpincett, skaka så de blir saltade och sen knyter jag ihop och slänger. Salta på dem på marken blir bara slemmigt och äckligt.
Jag har hört att man kan spri ut kaffesump, de gillar inte att "gå" i de. Jag har dock inte prövat de.
Hehe jag bara förutsatte att det var mördarsniglar. Det är dem jag har krig mot.
Om det är vanliga sniglar med hus, och du inte nödvändigtvis vill döda dem, så kan du ju plocka dem i en hink och bära bort dem långt från huset. Lär ju dröja ett tag innan de kryper tillbaks...
Hehe jag bara förutsatte att det var mördarsniglar. Det är dem jag har krig mot.
Om det är vanliga sniglar med hus, och du inte nödvändigtvis vill döda dem, så kan du ju plocka dem i en hink och bära bort dem långt från huset. Lär ju dröja ett tag innan de kryper tillbaks...
Den här fällan kan man bygga av en PET-flaska. Fördelen är att ölet inte späds ut när det regnar.
www.nematoder.se/bygg_snigelfalla.php