• Anonym (bf 10/11)

Vecka 18 idag och känner fortf. inga fosterrörelser, tredje graviditeten!!

Jag går in i vecka 18 idag (17+0) och jag kan inte säga att jag känner några fosterrörelser ännu!!

För 2 veckor sedan kände jag under EN dag, som nervryckningar i magen och kände precis som om det var nåt som rörde sig där inne, men sen inget mer sen dess......

Det är min tredje graviditet.

Vid UL för 3 veckor sedan såg allt kanon ut!

Är detta normalt......?? veckor 18! och barn nr 3!

Jag dricker kallt vatten, ligger på rygg o känner efter, men kan inte känna nåt.
    Jag buffar o känner på magen och jag känner ju att "nåt" är där inne, ibland på vänster sida och ibland på höger.
    Ibland när jag böjer mig ner, eller framåt känns det som nåt tar emot i magen och typ trycker tillbaka. bebisen som klämms...???

Blir fan orolig!

• Svar på tråden Vecka 18 idag och känner fortf. inga fosterrörelser, tredje graviditeten!!
  • SilverEmma

Du kanske bara har en väldigt lugn bebis i kombination med att h*n ligger på ett sånt sätt att du inte känner sparkarna? Jag kände själv inte ett skvatt förrän v 20 med andra barnet (v 17 med första) . Fick reda på att moderkakan var i framvägg & ungen låg på tvären så jag kände inga sparkar alls.

Be om att få lyssna på hjärtat eller kanske ett extra UL så att du slipper vara orolig?

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Takhiza

Jag är i v19 och känner inget. Min tredje graviditet också, dessutom har jag knappt någon mage att tala om och folk i min komvuxklass har fortfarande inte sett att jag är gravid!

Barnmorskan sa åt mig på UL att moderkakan var i framvägg och bebisen ligger på tvären och att jag inte skulle räkna med att känna NÅGONTING förren tidigast v21. Jag såg den dock på UL skärmen och den rackarn låg ALDRIG stilla BM hade jätte svårt för att mäta så oroa dig inte. (jag nojar också för den delen, men finns ingen anledning)

• amasonas

Jag kände senare och senare för varje graviditet, med tredje först i v.21.22 någonting har jag för mig.

Det är nog ingen fara, du har väl ett lungt barn i magen alt. det ligger "inåt".

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Anonym (luckyluuk)

Har du varit på RUL än? Borde ju vara snart.

Bebisen kanske sparkar mot ryggen så att du inte känner det eller ligger moderkakan ivägen (i framvägg) så att du inte känner fosterrörelserna. Det mest troliga är ju att bebisen ligger så att du inte känner rörelserna.

Hur länge ligger du på rygg och känner? Du kanske måste ha tålamod

Hoppas allt är bra med bebisen!

Kram 

• Anonym (luckyluuk)

Glömde skriva att v 17+0 är ju inte så långt gånget. Många som inte känner så tidigt...

• Anonym

Jag är också gravid i vecka 18 med tredje barnet. Har varit på både VUL och UL och sett att bebisen rör sig. Jag har moderkakan i bakvägg. Kände bebisen flera gånger/dag från vecka 14+3 - 15+0. Sedan höll jag på att köra på en älg. Fick tvärnita och slog sönder handen i ratten, fick som tur var stop på bilen i sista sekund. Blev helt chockad och höll på att tjuta ihjäl mig. Sedan dess har jag inte känt av bebisen alls. Ska på RUL nästa vecka och känner mig lite nervös inför det. Inte blir det bättre av att det inte syns på mig heller att jag är gravid.

• Anonym (bf 10/11)

Jag ligger länge både i soffan på kvällen, framför tv:n och sen när jag ligger i sängen o läser.

RUL ska jag på om 3 veckor är då i vecka 20.
    UL var jag på i vecka 13+
    VUL har jag varit på 2 ggr, i vecka 4+5 och sen i vecka 7+2

Har mage när jag står upp och stoor magen på kvällen, men när jag ligger ner är den platt. bara lite buktning,

• Takhiza
    Anonym (bf 10/11) skrev 2010-06-02 12:19:50 följande:
    Jag ligger länge både i soffan på kvällen, framför tv:n och sen när jag ligger i sängen o läser.

Har mage när jag står upp och stoor magen på kvällen, men när jag ligger ner är den platt. bara lite buktning,
    Jag känner inget när jag ligger heller. Inte när jag dricke kallt, kolsyrat eller ja.. vad jag än gör!
    Undviker gärna ligga på rygg för de gör ont, men har testat bara för att få känna bebis men nop. När jag ligger ner är magen helt obefintlig.
  • Anonym (luckyluuk)
    Anonym (bf 10/11) skrev 2010-06-02 12:19:50 följande:

Tjata till dig ett UL om du är orolig.
  • Anonym (luckyluuk)
    Anonym skrev 2010-06-02 12:11:07 följande:
    Jag är också gravid i vecka 18 med tredje barnet. Har varit på både VUL och UL och sett att bebisen rör sig. Jag har moderkakan i bakvägg. Kände bebisen flera gånger/dag från vecka 14+3 - 15+0. Sedan höll jag på att köra på en älg. Fick tvärnita och slog sönder handen i ratten, fick som tur var stop på bilen i sista sekund. Blev helt chockad och höll på att tjuta ihjäl mig. Sedan dess har jag inte känt av bebisen alls. Ska på RUL nästa vecka och känner mig lite nervös inför det. Inte blir det bättre av att det inte syns på mig heller att jag är gravid.
    Om man råkar ut för en nästan bilolycka så borde man väl få UL? Krya på dig!
Svar på tråden Vecka 18 idag och känner fortf. inga fosterrörelser, tredje graviditeten!!