• Anonym

Kissa stående?

Är det någon här som provat någon av alla dessa kisstrattar och andra hjälpmedel som finns för att kvinnor ska kunna stå och kissa.
    Urinelle, Go Girl, Uri Femme och Tislett är bara några varumärken
    Tillverkaren av She-Pee gjorde en stor kampanj på festivaler i England för några år sedan där man delade ut sina papptrattar utanför rosa pissoarer.
    Är detta bara ännu en produkt ingen behöver eller är det den revolution för kvinnan de utger sig för att vara? 

• Svar på tråden Kissa stående?
  • Anonym

Är det ingen som provat?

• Anonym

Trattarna är tydligen ingen storsäljare bland familjelivs medlemmar Glad

Det skrevs mycket om dem i Aftonbladet och på nätet tidigare. Jula sålde något liknande förra sommaren men jag har inte provat själv och ingen jag känner säger sig ha gjort det. Önskar däremot att jag hade en när jag försökte huka över en snuskig toalett på ett skumpigt tåg i Holland nyligen. 

Är kisshjälpmedel helt enkelt ingen bra idé eller löser de ett problem som inte finns?
    Jag tror själv att det är en sån där sak som man inte köper för att man behöver den så sällan och när man väl behöver den så finns det ingen i närheten som säljer dem.
    Vad tror ni?

Det står föresten en sån där kvinnopotta som vann designpris på 90-talet och samlar damm hemma i badrumsskåpet. Den är alldeles för stor för att ha med sig i fall att och för liten för att våga släppa loss när man är riktigtkissnödig. Dessutom har man ju en kissdroppande potta att bära på när man är klar. 

• Anonym

Kan man inte bara köpa en vanlig plasttratt på ÖB typ och kissa genom den? Lär ju va billigare.

• Anonym (B)

det beror nog lite på hur man ser ut därnere. jag skulle inte kunna använda något sådant hjälpmedel, min mus är för "tät" så det finns ingen garanti på att kisset rinner åt rätt håll om jag står upp. har man en mer "slät" mus kanske det går lättare. jag har dock svårt att se hur man ska kunna använda något sådant där utan att det blir kissigt på huden.

• Anonym (B)
    Anonym skrev 2010-06-04 10:59:46 följande:
    Kan man inte bara köpa en vanlig plasttratt på ÖB typ och kissa genom den? Lär ju va billigare.
    en plasttratt från ÖB är väl inte fittformad så vitt jag vet.
  • Anonym
    Anonym (B) skrev 2010-06-04 11:05:39 följande:
    det beror nog lite på hur man ser ut därnere. jag skulle inte kunna använda något sådant hjälpmedel, min mus är för "tät" så det finns ingen garanti på att kisset rinner åt rätt håll om jag står upp. har man en mer "slät" mus kanske det går lättare. jag har dock svårt att se hur man ska kunna använda något sådant där utan att det blir kissigt på huden.
    Är de inte rätt breda och just fittformade som någon sa.
    Så länge det inte rinner uppåt borde det väl hamna i tratten.
    Sen får man torka naturligtvis torka musen som vanligt.  
  • Anonym (B)
    Anonym skrev 2010-06-04 12:20:48 följande:
    Är de inte rätt breda och just fittformade som någon sa.
    Så länge det inte rinner uppåt borde det väl hamna i tratten.
    Sen får man torka naturligtvis torka musen som vanligt.  
    det var jag som sa att den är fittformad. men om man har bulliga blygdisar som lixom kläms ihop mot varandra, eller är lite rund så låren går ihop och hela paketet kläms ihop så är det inte helt säkert att det rinner ner i tratten utan kan tex rinna bakåt. är man slät om musen så är det nog lättare :). men jag har svårt att tro att jag som är ganska rund och har en bullig mus kan få kisset att rinna rätt utan att sitta ner (sitter man så säras det automatiskt), eller för den delen få tratten att sitta mot musen utan att tex stå på huk.

jag har dock aldrig testat. jag spånar bara.
  • Anonym
    Anonym (B) skrev 2010-06-04 13:25:14 följande:
    det var jag som sa att den är fittformad. men om man har bulliga blygdisar som lixom kläms ihop mot varandra, eller är lite rund så låren går ihop och hela paketet kläms ihop så är det inte helt säkert att det rinner ner i tratten utan kan tex rinna bakåt. är man slät om musen så är det nog lättare :). men jag har svårt att tro att jag som är ganska rund och har en bullig mus kan få kisset att rinna rätt utan att sitta ner (sitter man så säras det automatiskt), eller för den delen få tratten att sitta mot musen utan att tex stå på huk.

jag har dock aldrig testat. jag spånar bara.
    OK, jag förstår. 
    Natruligtvis fel av mig (och tillverkarna kanske) att tro att "one size fits all" gäller där nere bara för att man har samma kön. 
  • Anonym

Inga fler tankar om dessa produkter?
    Behövs de över huvud taget?

• Anonym

Mer är 250 klick och bara 2 som har åsikter?

• Anonym

Har inte kissat i skogen sen jag var barn, så nej, jag känner inget behov av den.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-09 14:10:22 följande:
    Har inte kissat i skogen sen jag var barn, så nej, jag känner inget behov av den.
    Så trattarna löser ett problem som inte finns?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-09 21:37:56 följande:
    Så trattarna löser ett problem som inte finns?
    För min del är det så =)
  • Anonym

Min farmor som har problem med sina lårhalsar (och därmed svårt att sätta sig på toaletten) använder såna kisstrattar och tycker att de är jättebra.

Själv har jag aldrig testat.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-10 07:11:27 följande:
    Min farmor som har problem med sina lårhalsar (och därmed svårt att sätta sig på toaletten) använder såna kisstrattar och tycker att de är jättebra.

Själv har jag aldrig testat.
    Ja, det har tydligen funnits olika varianter bland sjukvårdens hjälpmedel innan de började marknadsföras till alla kvinnor.
    Enligt marknadsföringen är de perfekta när du hajkar runt i skogen och inte vill dra ner brallorna mer än nödvändigt eller när du stöter på en riktigt skitig toalett.
    Några tjejer i norr lär ha gjort egna trattar av avskurna ketchupflaskor för att slippa ta av sig skoteroverallerna i kylan.
    I de senare fallen kan jag se behovet men jag vet inte om det är motiverat att köpa/göra en tratt och bär på för de få gånger de verkligen behövs.

• Anonym

Min fru skaffade just en kisstratt av silikon (Go Girl). Hon gillar inte precis utedasset vid stugan och fick en fästing i rumpan när hon satt på huk och kissade. Vi återkommer med info om hur den är när hon provat den.

Svar på tråden Kissa stående?