• proudtobe

Blöjråd snabbt tack! lillen kissar igenom

Min son 16 månader har nyligen börjat kissa igenom blöjan på natten, han är vaken o äter men ta upp honom för blöjbyte är inget önskvärt alternativ. (han bajsar inte på natten så klart)

använder liberos vanliga tejpblöjor 10-14 kg (han väger ca 11) på natten, pampers tål han inte och huggies upplever jag att han kissar igenom ännu snabbare,

Någon som har ngt tips på en blöja som funkar bättre och håller mer tätt?? Eller vad gör man? Antar att alla som har barn som sover hela natten inte tar upp dom o byter flera gånger på en natt

• Svar på tråden Blöjråd snabbt tack! lillen kissar igenom
  • Equal

Sådär gjorde mina tjejer, jag bytte till byxblöja och de höll tätt, så testa med det

• redneck girl

byxblöja kan vara värt att testa.funkar inte det så får du byta en gång om han vaknar.

• FL Lisa

vi bytte bara upp storlek för natten när sonen kissade igenom. Visst känns det som att kiloangivelsena på förpackningen kändes lite väl höga men det fungerade. På dagtid körde vi vidare med den vanliga storleken men på natten alltså storleken större.

Byxblöja har aldrig fungerat för oss på natten. Jag tyckte det kändes som att dom rymde mycket mindre än vanliga tejpblöjor.Vi har bara använt oss av libero så andra märken vet jag inget om.

jag HATAR att kräkas
  • Maira

Vi hade precis samma problem och gjorde lite efterforskningar på olika blöjor. Pampers har en speciell nattblöja "Pampers Baby Dry" som har extra mycket uppsugningsförmåga för att den ska klara hela natten. Nu använder vi sådana på natten och byxblöjor på dagen, och det har aldig läckt igenom sedan dess.

• proudtobe

Maira: vet du om ngn annan har såna extra torra blöjor? har testat pampers och han får alltid utslag av dom...

han har byxblöjor på dagen men tycker de känns ännu tunnare så har inte trott på att de skulle hålla en hel natt, men vi får prova

• Maira

Tyvärr vet jag inte om några andra nattblöjor. Vi har hoppat lite fram och tillbaka mellan märken, men just sådana har jag inte hittat :-s Det betyder inte att det inte kan finnas om man letar ett varv till.

• Svanflikkan85

jag rekomenderar större storlek. Så har även vi gjort. Jag upplever att byxblöjor fylls snabbare än tejp. Så jag har större storlek i Tejp eftersom min lilla kissar mkt. Har även kalsonger på så dom sitter  bra hela natten!

• strojes

vi kör med icas blöjor och på natten tycker vi byxblöjor funkar bäst.

• Angelica Ryberg

Hejsan!!!

Har bara dålig erfarenhet av byx-blöjor så jag tänker inte rekomendera dem.
    Vi bytte till nästa storlek i samma ålder och vikt som ditt barn pga av precis samma problem.

Vi började med att byta ut till den större blöjan enbart på nattetid då jag var rädd att den skulle läcka om de sprang runt med en för stor blöja. Men det dröjde inte länge förren vi enbart körde den större blöjan.

Linus är en riktig stordrickare av vatten så han pinkar jättemycket, så på kvällen innan vällingen och nattningen så väntar jag så länge som möjligt med att byta blöja bara för att den inte ska bli överfylld under natten. Nu funkar det ju inte varje gång men han pinkar då inte ner sig lika mycket nu som då.

Lycka till!!!

• Anne69

Jag förordar också att ni provar Pampers igen, de är såååå mkt bättre än Libero. Men skippa byxböjorna, de har aldrig funkat för oss.

Svar på tråden Blöjråd snabbt tack! lillen kissar igenom