Citalopram och alkohol...
Hur många här har någongång varit ute och blivit berusade samtidigt som ni har gått under behandling med Citalopram? Hur gick det? Mådde du bra, eller fick du en snedfylla?
Jag har ätit Citalopram i drygt 7 månader pga depression och panikångest. I höstas var jag ritkigt dålig. Kunde inte gå utanför dörren pga svår ångest, kom knappt ur min säng.
Idag mår jag bra, i alla fall om man jämför med i höstas. Jag är ff sjukskriven, men känner hopp om framtiden och tycker om livet. Dock tycker jag det är lite ensamt och tråkigt att bara gå hemma och sköta om hem och barn hela tiden. (jag älskar mina barn såklart, men ni fattar säkert...man behöver komma ut och göra något annat ibland också)
Nu när sommaren är här, solen skiner känner jag att jag har blivit så himla sugen på en utekväll. Det vore så kul att få bli berusad, dansa, prata och skratta osv. Har t o m varit på systemet idag och inhandlat vin inför helgen. Men sedan kom jag på "shit, jag äter ju citalopram! Då får man väl inte bil full?!"
Tror jag ska prova att dricka lite i helgen ändå. Min sambo kommer att vara med mig och jag kommer att dricka lugnt och försiktigt. Har hört att berusningen kan bli starkare när man går på antidepp...
Tycker ni det är en dum idé att dricka alkhol? Hur är det med er andra som knaprar såna här piller. Har ni blivit nykterister? Eller kan ni också unna er en utekväll då och då?
Soliga kramar till er alla!