Knöl i bakhuvudet och klagar på huvudvärk
Upptäckte nyss en knöl på höger sida av bakhuvudet på sonen som är 3 år gammal och jag har ingen aning om hur länge den funnits där. För ungefär 4 veckor sedan hade han feber som höll i sig i en vecka och det var bara feber han led av, i övrigt var han precis som vanligt.
När febern försvunnit klagade han första gången på huvudvärk, eller rättare sagt, ont i pannan vilket jag klassar som huvudvärk på ett barn då vi frågade om han gjort sig illa vilket han sa att han inte gjort. Sedan dess har han med jämna mellanrum klagat på smärtan i pannan och vi har gett lite alvedon vissa gånger och vatten att dricka andra gånger. Trott att det berott på långa dagar på dagis, mycket fart och lek hela tiden osv men nu när jag upptäckte knölen blir jag riktigt orolig.
Kan det vara något som har med huvudvärken att göra och vad kan det vara isf? Sitter och väntar på att bli uppringd från sjukvårdsrådgivningen men jag känner mig som värsta hönsmorsan, har ringt dit en hel del då han haft problem med magen så jag klassas väl som en "tjatmorsa" men det är väl det dem är till för?
Knölen är förövrigt inte stenhård men inte jättemjuk heller och den sitter under huden. Finns inga märken eller rodnad där så jag tror inte att det är något bett av något slag.
Finns det någon som har varit med om något liknande?