• MissSummer

Bästa sättet att sätta på lösögonfransar? Hjälp, studenten imorgon!

Detta är första gången jag ska sätta fast lösögonfransar, och jag är ärligt talat lite rädd att det ska gå åt pipan för det verkar ganska svårt.

Dessutom ser jag sämre på ena ögat, hur hade ni gjort?
    a) försökt pilla fast dom själv?
    b) bett en annan familjemedlem som inte heller har satt fast lösögonfransar innan att göra det?

Och finns det några tips på hur man sätter på dom så att det blir bäst?

• Svar på tråden Bästa sättet att sätta på lösögonfransar? Hjälp, studenten imorgon!
  • MissSummer
    Lova02 skrev 2010-06-02 17:57:04 följande:
    Skippa lösögonfransarna
    Varför då?
  • Lova02

1: det är inte fint (om man inte får det snygg gjort)
    2: svårt att sätta på själv.

• 010306

Jag har inte gjort det själv men min vän som är make up artist har gjort det på mej en gång & det verkade inte direkt lätt :P men lite grejer hon körde med då som tips:

Först fick hon lov att klippa av en bit på fransarnas bredd då de va större än mina ögon & även lite på franslängden då de tog i mina glasögon annars X) men de finns ju en massa olika varianter.
    Se till att ha ögonfranslim, de hade inte jag så fick låna X) blinka inte för långsamt när det torkar ;) för då kladdade de fast sig i nederdelen av ögat märkte jag.
    rätt bred flytande eyeliner både under & ovanpå så att inte kanten efter lösfransarna syns.
    På med lösögonfransarna först & sen mascara så att de "fastnar" i varann.

Rycka av dem gjorde rätt ont oxå så de fick min vän hjälpa med ;)

• Kakmonster

Kolla på YouTube! Sök på tex "false eyelashes tutorial" Denna är bra:

Lycka till. Jag har bara provat en gång och det gick åt skogen, men vill gärna prova igen!

• soozii

Här har du en bra video på svenska också.

Svar på tråden Bästa sättet att sätta på lösögonfransar? Hjälp, studenten imorgon!