• Calippo

Bakbord?

Hej! Är det någon som vet var man kan hitta bakbord som inte är för stora?

• Svar på tråden Bakbord?
  • Stårschan

Tillverkas det fortfarande bakbord? Jag hade nog börjat leta på loppisar och blocket, men det har du kanske redan gjort?

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Calippo

Jo, det säljs nytillverkade "bakbord". De är mest som en skiva med kanter som går upp på tre sidor. Eftersom jag inte har några bra bänkytor skulle jag få använda det på matbordet som är väldigt känsligt för repor och fukt. Jag tror inte det skulle ligga stilla på bordet utan fara iväg när man bakar/kavlar. Det skulle vara någon form av skydd under bakbordet så det inte repar mot ytan under.

Men tack för tipset, jag ska kika runt på blocket/tradera/loppisar - har faktiskt inte gjort det än.

• Stårschan

Du har inte funderat på att bara rulla ut vaxduk på bordet och använda det som det är? Även om bakbord är charmiga så är de ju rätt otympliga att förvara om de inte har en inbyggd plats i köket.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Calippo

Hm, funderade faktiskt på det innan, men hittade aldrig någon rolig färg. Mest massor med skrikiga mönster och färger. Men man skulle så klart kunna ha en som man plockar upp och ner... 

• Stårschan

Det finns ju på rulle på ICA Maxi, Åhlens, Jysk, Ohlssons tyger mfl. Nog borde det finnas något som inte bara är skrikigt?

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Calippo

Jo, absolut - det ska bli en liten shoppingrunda. Sökte just på nätet och hittade även en hel del där :)

• skorpionen80

Jysk har genomskinlig vaxduk. Har vi på kaffebänken som är oljat trä... Snyggt och praktiskt!

• Ann Nelly

Jag har köpt bakbord på Ikea, var bara några månader sedan.

Svar på tråden Bakbord?