• Anonym

Vågar jag dricka pepsi?

Vi planerar inför barn för fullt. Jag röker inte och dricker inte alkohol. Men jag dricker mängder av pepsi max... ca 1,5 liter om dagen.. Kan det försämra chanserna att bli gravid? Nån som vet?

• Svar på tråden Vågar jag dricka pepsi?
  • Liten Mjau

Kanske skulle vara nyttigt att dra ner oavsett. Det är väl koffin i pepsi och vissa vill ju inte inta det heller.
    Men framför allt är det fullt med sötningsmedel, men om det påverkar en tilltänkt graviditet, vet jag inte. men det är inte bra för kroppen.

• Anonym

Nej det är inte det bästa att dricka, men väldigt svårt att sluta. Jag dricker inte kaffe så detta är det enda koffeinet som jag får i mig. Ska försöka att dra ner...

• snappi81

Det påverkar nog inte, jag är precis som du en pepsi max narkoman.. Och jag har blivit gravid utan problem så det påverkar väl inte jätte mycket men som föregående säger så är det ju koffein i och det är ju ingen höjdare när man försöker bli gravid.

♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Anonym

men att det kan vara sååå svårt att sluta dricka det,. Man har ju ett starkt sug när man inte har druckit det på några timmar, usch

• snappi81
    Anonym skrev 2010-06-02 22:45:52 följande:
    men att det kan vara sååå svårt att sluta dricka det,. Man har ju ett starkt sug när man inte har druckit det på några timmar, usch
    åhh ja, jag vet precis vad du menar men du behöver ju inte sluta utan bara försöka dra ner på mängden.
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
Svar på tråden Vågar jag dricka pepsi?