• primusbarn

Någon i Bollebygd?

Jag, min man och våra två barn ska flytta till Bollebygd i slutet av sommaren.

Om det finns några bollebygdsbor här får ni gärna skriva i den här tråden. Det skulle vara kul att lära känna några därifrån innan vi flyttar då jag inte känner någon alls där, och det känns faktiskt lite läskigt att flytta dit

Vi har bott i Göteborg och Möndal förut så det är kanske inte så lång flytt, men det känns ändå som ett stort beslut.
    Har vi gjort rätt i att bestämma oss för att flytta dit?

• Svar på tråden Någon i Bollebygd?
  • Stor mamma

Bor i Kinna, är det nära nog?

Du kan inboxa

• primusbarn

Klart Kinna funkar. Vi kollade lite om det fanns möjliga hus i det området också, men vi tyckte det blev lite för långt bort då min man fortfarande jobbar i Göteborg och jag kanske ska plugga i höst.

Man kanske skulle utöka tråden till hela sjuhäradsbygden

• primusbarn

Ok, ett svar från Kinna. Inte så illa det, men nog måste det väl finnas bollebygdsbor här? Nog för att det är ett lite ställe, men någon? Jag vet att det finns några medlemmar här.

• MammaVeronika

Inte bollebygd men borås, dock bodde min mamma i bollebygd, sålde sin gård hon hade där i april.... vart i bollebygd skall ni flytta, nybyggt hus eller (vet att det byggs lite där nämnligen hihi)

Home is where my heart is
  • primusbarn

Hehe, det verkar vara i grannkommunerna det finns folk.

Nej det är inget nybygge. Det är ett radhus, men ganska så stort.
    Vi har även en sommarstuga så därför vill vi inte gärna ha hus också, det skulle bli för mycket med två fastigheter. Vi vill gärna koppla av i stugan och inte känna en massa måsten, då känns radhus lagom, inte lika mycket jobb som med hus men ändå får man en liten plätt gräsmatta.
    Inte som nu där vi bor i en trång 3:a, tre trappor upp utan hiss.

• Stor mamma

Finns nog ganska många i hela mark, men vi får väl puffa tråden så vi får fler här ifrån mark som hakar på, kanske någon bollebygdare hittar hit. Har du provat söka medlemmar från bollebygd

• primusbarn

Jodå, jag har sett att det finns några från Bollebygd här, vi får se om de hakar på.

Idag skrev vi kontrakt på köpet, så nu börjar det kännas verkligt.

• Stor mamma

Ja det är det som gör det verkligt, den dagen man skriver papprena. Jag var så nervös kommer jag ihåg och vi firade rejält sen när vi hade allt klart och nycklr etc var vårt :)

• primusbarn

Ja, då har vi betalat in handpenningen. Vi har till fredag på oss att ångra oss, men det gör vi nog inte. Nu ska vi bara sälja vår lägenhet till ett bra pris också, det blir några nervösa veckor.

Sedan är det bara väntan på inflyttning.

Fortfarande ingen bollebygdsbo som vill ge sig tillkänna?

• Stor mamma

rätt tomt på bollebygdfolk :(

• primusbarn

Ja, det verkar vara rätt tomt.

Men om det är någon som läser här utan att skriva så vill jag bara vädja till er att gå in på www.linasmatkasse.se och registrera er. Om det blir tillräckligt mycket folk i Bollebygd som anmäler sig så börjar de leverera dit också.
    Jag är lite ledsen över att vi inte längre kan få det nu när vi flyttar. Det är verkligen en superbra tjänst, mycket god mat.

• Charmine

Hej.

Hittade ett litet rop efter Bollebygdsbor Flört. Nu bor vi ju inte direkt i Bollebygd men bra nära, i Olsfors.
    Jag och min sambo köpte hus här 2004 och flyttade då från Mölndal.

Vi har två flickor, en som fyllt 6 år och en tjej som blir 4 i höst och en liten i magen som är beräknad till nov.

• primusbarn

Ja, Olfors är ju tom i Bollebygds kommun
    Kul, vi flyttar ju också från Mölndal.

Vi har precis fått förskoleerbjudande, men det var inte något av alternativ vi ville ha, så jag vet inte vad vi ska göra. Så svårt när man inte känner till förskolorna.
    Vi har en pojke på 5 år och en flicka på 2 och vi vill ju gärna ha dem på samma ställe

• Systeran

Hej!

Vi skall flytta till Bollebygd nu i oktober=). Har precis köpt hus! Min man är därifrån från början och hans föräldrar bor där, men vi har bott i Partille innan.
    Nu e det mycket med försäljning av lägenhet etc.=), hoppas hoppas vi får mycket för den!

Tror verkligen du/ni gjort ett bra val, Bollebygd e väldans mysig kommun.

Vi har 2 barn, en tös ¨på 2 år o en på 2 mån.

• primusbarn

Vad kul med en till nyinflyttad. Var i Bollebygd ska ni bo? Inte för att jag vet vad områderna heter, men ändå

Det börjar närma sig för oss nu. Tillträdet är om en vecka, så nu sitter vi med flyttkartonger i hela lägenheten. Vi har flytt ut till stugan i några dagar, men nu är vi hemma igen och jag redan bli galen efter 3 timmar. Det ska bli underbart med lite mer plats att röra sig på.

Svar på tråden Någon i Bollebygd?