• Fatima89

Va du på Neonatal mellan september till december -09 (Östra-Göteborg-kk)

Tänkte se om någon här vistades på ÖSTRASJUKHUSET (göteborg) neonatal (spec-BB) mellan September 09- mot ca december. (flyttade till mölndals Neo i december 09) kanske har vi sets. möts i korridorerna el till och med haft en prat stund, jag vill gärna få upp kontakt med er.

det är nog ganska så lätt att känna igen mig pga av min klädsel =)
    se om det plingar till hos någon

jag heter Caroline (20år) födde en liten gosse den 17 September, som fick namnet YAD <3
    jag är väldigt pratglad. speciellt inne i lunch-rummet. från tiden på spec-bb kanske jag känns igen som den som var uppe och även om man inte fick. prata med alla. tiden på neo, ja du det var ju mest inne med älsklingen, sedan i allhast i lunch rummet, jag var oftast där morgån och eftermiddag.

hör av er... saknar er... och vill så gärna veta hur det gick för era små, tänker på neo-tiden varge dag och hoppas att allt gått bra för alla andra bebisar.

Skriv gärna GB inlägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-13 01:23
    Hejsan igen... vad roligt att se att flera håller kontakten, det glädjer mig =) har fått kontakt med 2st från tiden på Neo genom denna tråden... helt underbart. hoppas fler hittar hit =) många många kramar till er och dom små

• Svar på tråden Va du på Neonatal mellan september till december -09 (Östra-Göteborg-kk)
  • Tuss73

Ja jag var ju där men det vet du ju redan! Jag vill efterlysa en tjej som heter Sara som fick en liten dotter i oktober -09 som heter Nova.  Nova hade problem med höfterna vet jag. Jag har tappat bort Saras telefonnummer och har såååå dåligt samvete att jag aldrig hörde av mig!

• Fatima89

Ja vi får försöka hålla kontakten. det hade varit sååå trevlig om vi kunde ses ett helt gäng, jag är så nyfiken på hur stora barnen har blivit,

min son börgade växa efter OP, så nu är han en liten rund och go kille på nästan 6kg ((stora pojken nu))....

TUSS73: bor du nära gbg? vi kan väll ses nån dag med barnen, det hade varit så trevligt...

• Tulpanen26

Hej hej!

Vi låg inne på Östra tillsammans med er, en liten stund iaf! Vi kom från Värmland och var i Gtb två veckor ungefär.. Alma heter vår lilla tjej (om du minns oss?)
    / Sara

• Fatima89
    Tulpanen26 skrev 2010-06-04 07:30:38 följande:
    Hej hej!

Vi låg inne på Östra tillsammans med er, en liten stund iaf! Vi kom från Värmland och var i Gtb två veckor ungefär.. Alma heter vår lilla tjej (om du minns oss?)
    / Sara
    jaaa jag kommer ihåg er.. ni låg väll brevid oss!!! (skickar ett gb till dig)
  • SaJo81

Vi var inte där samtidigt då efter vad jag förstått men tyckte tråden var intressant ändå=)
    Jag låg på spec BB, spec förlossning och Neo med våra tvillinggrabbar aningen tidigare, åkte in 29 augusti och pojkarna föddes den 3 september, flyttades dock till Mölndal redan den 4 september så var inte så lång vistelse på Östra, har dock undrat vart  våra grannar tog vägen=) Hon som födde tvillingpojkar på Östra den 1 september och som också flyttades till Mölndal den 2-3september där vi låg tillsammans i 4 veckor!

I vilken vecka föddes era barn? hur stora var dom? och hur länge låg ni på Neo? någon som låg på Mölndal september-oktober?
    Våra grabbar föddes i alla fall i vecka 30+1 vägde 1580gr o 1280gr, allt gick så väldigt fort vi var ju inte alls beredda på att bli föräldrar då!

Det var en speciell tid på Neo och man pratade med så mycket mammor och pappor som man gärna hade pratat med igen men man hade ju fullt upp med sitt och helt plötsligt hade man åkt hem!

.❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • camizz

hej tjejer min dotter föddes 20 oktober och 18 dec flytta vi till sthlm.
    Vi kanske oxå setts ? :) skoj med en sådan här tråd!

Elvis 070227 Thilda 080428 Ronja 091020
  • Pre mamma

Hej gud va kul!!

Vi var på Östra i 100 år känns det som, aningens senare dock. Vår son föddes den 17 nov, i v 26+6. Jag låg på spec BB i 3v innan =( så det var ingen vidare mysig graviditet.

Vi var på Östra i 2v, sedan skickades vi till Skövde, sedan fick vi åka tillbaka till Östra för Ante blev sämre veckan innan jul. Sedan stannade vi tills första veckan i MARS!!

Min son hette Andries Berger (har nu mytt efternamn) vi var i Gröna rummet, sedan röda och gula..

Undrar om Idas o Mollys mamma är här, eller Elias mamma..

Kul att höra om andra som var där samtidigt? Hur har det gått för er, i vilken vecka föddes era barn?

Vår son mår bra väger 5kg, så är inte riktigt ikapp än. Men det kommer.

• Tuss73

Hejsan Pre mamma! Jag vet inte om Ida och Mollys mamma finns här på FL men hon finns på Facebook  och på Pyttelitens forum!

• Ängeln 80

Hej jag födde en dotter(Vera) på östra den 28nov. Flyttades till Mölndal efter 4dagar...

Jag själv låg på spec bb ca3 veckor innan pga blödningar... Tror att jag prata med Pre mamma på bb..... 

Frida heter jag å är 29år... 

• Pre mamma

Ja jag känner igen namnet. Problemet är att jag träffade så många under mina veckor på specBB och att hjärnan var rätt luddig av stress mm då.

Svar på tråden Va du på Neonatal mellan september till december -09 (Östra-Göteborg-kk)