Anonym (deprimerad) skrev 2010-06-03 04:34:34 följande:
Bättre ett svar än inget alls. 
Jaa... Jag äter ju mediciner mot depressionen, däremot inga benzo-preparat eller liknande, utan enbart stämningsstabiliserande.
Jag kan uppleva att jag känner mig tröttare, lite mer lättretlig och lite "avskärmad" utav dom.
Själva ångesten och depressionen gör mig socialt hämmad. Jag orkar inte göra saker med barnen, leka, mata/laga mat, lägga dom o.s.v. Dom sakerna gör pappan.
Jag försöker däremot vara närvarande känslomässigt genom allmänt prat, kramar o pussar och så. Men rätt så ofta så orkar jag inte ens det. Minst 2 ggr i veckan orkar jag inte ens få på mig kläderna och sitter i soffan framför datorn hela dagen.
Det är väldigt sällan jag orkar ta mig ut tillsammans med barnen, i så fall handlar det om något BVC-besök eller nåt sånt.
Stora pojken hämtar jag på dagis kanske 1 gång och lämnar 2 ggr i månaden.
Ja, så ser det ut på ett ungefär. Om det är någon som undrar över något är det bara att fråga.
Människor hanterar det olika, vissa får mer drivkraft och tvingar sej framåt medan andra stannar upp och bara gör det de har lust med.
En sån förälder är inte det roligaste för ett barn.
Tror du det skulle funka om gubben pushar på så att du tar dej tid med barnen?
Är det ångesten och depressionen som gör att du inte orkar göra något eller har du fastnat i en ond cirkel där det blir värre för att du bara sitter och deppar?
mrsdevil skrev 2010-06-07 08:28:41 följande:
måste bara säga att jag känner igen mej i din situation ts. mina tårar började spruta när jag läste det du skrivit.
det jag märker på våran 5 mån son är att han äter dåligt och sover mycket. jag tror det är pga att pappan blir väldigt arg och irriterad på mej och låter det gå ut över våran son. det är pappan som sköter allting här hemma eftersom jag lätt blir sittande hela dagarna utan att orka röra ett finger.
På vilket sätt låter han det gå ut över grabben?