• Steinich

Hur mycket amorterar ni på ert bolån?

Alltså, hur mycket amorterar ni på ert bolån?

Ange gärna hur mycket ni har lån på. Funderade på om det va lättare att man skulle ange i % av bolånet, kanske hade varit mer rättvisande, men tänkte att det blir jobbigare att räkna ut. Tungan ute

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-03 16:19
    Förtydligande: Amortering i kr per månad.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket amorterar ni på ert bolån?
  • Steinich

Jag menar då alltså per månad Flört

• Steinich

Måste ju själv svara förstås, jag amorterar 1000 kr per kvartal, alltså 201-500 kr per månad, och har lån på knappt 600 000.

• Butterscotch

Vi har amorteringsfria bottenlån men amorterar nån tusenlapp på topplånet. Egentligen skulle vi kunna lägga om topplånet till ett bottenlån om vi vill slippa amorteringen där också, men vi fick samma ränta så det spelar ingen större roll.

Har ett antal miljoner i lån totalt.

• Sussolita

Amorterar ca 2000kr per månad, lån på strax över 700,000kr

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • kokulan

Amorterar 1500:- på 550000:-/lån.

• Siriva

har ca 1,4 miljoner i lån och amorterar just nu ca 900kr i månaden. (bostadslån)
    Har inga topplån. 

• Birgitta2

Har fem års amorteringsfrihet och har precis köpt bostadsrätt. Lånet är på 880 000 kr. Mycket billigt. Köpte den vid ombildning från vår hyresvärd som sålde hela fastigheten och fick 30% rabatt . Har inga topplån.

Men pratar vi räntebetalningar så är den på dryga tusenlappen i månaden. Har så låg ränta som 1,15%

• Miss Lau

Amorterar 3000 kr/mån på bottenlånet. Har inget topplån och har lån på lite drygt 2 milj.

Jag gillar att amortera

Svar på tråden Hur mycket amorterar ni på ert bolån?