Hund med återkommande vargång/fistelgång
Några dagar efter operationen blev såret väldigt infekterat och hon fick åka in igen, fixas till och få antibiotika, sen dess har hon haft en återkommande väldigt envis vargång/fistelgång som ser ut ungefär såhär: http://medlem.spray.se/anza3761/index/fistel.JPG ( obs! inte min hund på bilden, och den här bilden är på en hunds mage inte ben)
Jag har behandlat henne med antibiotika i omgångar och fistelgången har varit helt läkt i allt ifrån max 1 år till minst 2 månader, men den kommer alltid tillbaka tids nog.
Nu vill veterinären som jag brukar ta min hund till ( i Löberöd) inte längre skriva ut antibiotika utan tycker att jag ska operera fistelgången istället.
Men jag är tveksam till detta av fyra skäl :
1, Min hund är 13 år gammal, visserligen en väldigt pigg åldring men ändå en åldring och nersövning innebär ju alltid risker, speciellt för en gammal hund
2, Hon verkar inte må dåligt vare sig fysiskt eller psykiskt av fistelgången eller antibiotikan hon får
3, En operation lär kosta en hel del tusenlappar och fastän hon har en dyr försäkring kommer jag få betala allt själv eftersom försäkringsbolaget helt har friskrivit sig från komplikationer på det opererade benet (tack Agria

4, Vad jag läst på nätet verkar det inte finnas några garantier för att fistelgången ändå inte kommer tillbaka, och det är en envis jävel.
Så nu till min fråga till er andra hundkunniga och eller hundägare:
Vad tycker ni att jag ska göra, operera eller fortsätta med perioder av antibiotika ?
Vad hade ni gjort i mitt ställe ?
( För att tillägga : Hade veterinären skrivit ut antibiotika med en gång efter operationen att ta i förebyggande syfte istället för efter såret blev infekterat så hade detta förmodligen aldrig inträffat. Denna specifika operationsmedtoden innebär dessutom att det finns ganska stor risk just infektioner..)