• Hjärter  dam

Manliga män

En sak som jag går runt och funderar en hel del kring är det här med manlighet hos män. Vad är det som gör en man riktigt manlig egentligen? Varför blir vissa män Spader Kung medan många för nöja sig med att bli Hjärter, Ruter eller Klöver? Det är inget fel med de tre sistnämnda kungarna, men det är Spader som iallafall jag vill ha närmast mig när jag går till sängs på kvällen (de andra kan få roa mig under dygnets andra timmar). Så vad säger ni? Vilka egenskaper är det som gör en man riktigt manlig? Vad kännetecknar en Spader Kung?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-03 19:35
    Självklart får även ni män skriva vad ni tycker gör er eller andra män riktigt manliga!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-04 13:59
    Och vad tusan... nu är vi inne och diskuterar kön överlag. Så det är helt ok att även skriva vad man tycker kännetecknar en kvinnlig kvinna. Det är också något jag går och funderar mycket kring.

• Svar på tråden Manliga män
  • Lussekatten87

Självsäkerhet,charm och sexappeal.

• Anonym (frustrerad)

Sexintresse, en stor dos självsäkerhet och gåpå-anda, mognad och styrka är vad jag ser i en för mig manlig man.

• Anonym

Det hade varit intressant att få höra vad du Hjärter Dam anser vara manligt. Har du funnit den Spader Kung som du enligt din profil söker?

• Anonym (kräsen)

För mig är en man manlig om han har humor, intellekt, självsäkerhet och gärna en välbyggd kropp . Han får inte vara fåfäng men han ska vara medveten om sitt utseende. Jag vill dessutom ha honom bufflig men ändå omtänksam.

• multivitaminjuice

Fast alla heterokvinnor föredrar faktiskt inte machomän, själv gillar jag killar som är sig själva och inte känner någon press på att spänna sig och spela macho. Jag gillar killar jag kan prata med och har samma intresse som. 
    Muskliga spännisar som tror att dom får tjejer genom att spela dryga och inte kan ta ett nej går bort.

• Hjärter  dam
    Anonym skrev 2010-06-03 18:54:44 följande:
    Det hade varit intressant att få höra vad du Hjärter Dam anser vara manligt. Har du funnit den Spader Kung som du enligt din profil söker?
    Haha, vill du att jag ska avslöja det? Vet dock inte om jag vågar för då kanske jag får fullt av friarbrev från manliga män i min inbox (fast det vore ju iof trevligt...)! Och på frågan om jag funnit min Spader Kung svarar jag pass .
    multivitaminjuice skrev 2010-06-03 19:01:00 följande:
    Fast alla heterokvinnor föredrar faktiskt inte machomän, själv gillar jag killar som är sig själva och inte känner någon press på att spänna sig och spela macho. Jag gillar killar jag kan prata med och har samma intresse som. 
    Muskliga spännisar som tror att dom får tjejer genom att spela dryga och inte kan ta ett nej går bort.
    Jag tror att du kanske har missuppfattat ovanstående inlägg lite. Ingen nämner begreppet "machomän". Jag håller dock med om att det är en fördel om man kan prata med mannen och gärna att vi har liknande intressen och grundsyn på saker och ting.
  • Bangbang

Tja om man ska se till vad jag har här hemma så är en spinkis, med bra humor och ett killer-leende som jag faller för :) Lätt att prata med och bra musiksmak är också ett plus. Vill ha någon jag kan prata och skratta med sen utseendet är inte lika viktigt. Fast nu har jag ju en snygg karl, man kan ju få båda =D

• Hjärter  dam
    Bangbang skrev 2010-06-03 19:29:23 följande:
    Tja om man ska se till vad jag har här hemma så är en spinkis, med bra humor och ett killer-leende som jag faller för :) Lätt att prata med och bra musiksmak är också ett plus. Vill ha någon jag kan prata och skratta med sen utseendet är inte lika viktigt. Fast nu har jag ju en snygg karl, man kan ju få båda =D
    Det finns många definitioner av manligt märker jag !
  • Anna Paulita

Jag tycker Mikael Nyqvist är manlig till exempel. Micke P tyckte jag var väldigt manlig förrut men på senare tid tycker jag han mest är macho och tyvärr förvirrar killar manlighet med att vara macho och för mig är det inte alls samma sak.

Manlig är man när man är i kontakt med sig själv, har självinsikt och självdistans. Macho är man när man tror att jordenm kretsar runt en själv. INTE sexigt. 

Jag vägrar bara vara mamma...
  • Anna Paulita
    multivitaminjuice skrev 2010-06-03 19:01:00 följande:
    Är manlighet och macho samma sak för dig?
    Jag vägrar bara vara mamma...
Svar på tråden Manliga män