• Maj bebis

Studenpresent i sista stund till kille! TIPS TACK!

Någon som har nåt bra tips på studentpresent till en kille?
    Inte för dyr då det är en bekant som tar studenten,
    Vad tror ni om ölglas? Eller presentkort på åk på gokart bana?

Är ute i sista stund, så något som finns i butik i stockholm...

• Svar på tråden Studenpresent i sista stund till kille! TIPS TACK!
  • flingansnö

LÄnken funkar inte.....

Vi köpte en sistaminuten studentpresent till en kille idag på cervera. Vi köpte en ganska stor presskanna, från Anders Petter och en stor mugg med termoslock på. Tror det blir uppskattat.... när man flyttar hemifrån ingår det ju liksom att dricka kaffe...

Vi fudnerade på champagne ett tag också, men det skulle nog inte funka med hans familj som inte är så alkoholliberala som vi är, så vi strök det, men för dig kan det kanske funka?

• Maj bebis

Okej, ja men det kanske skulle vara något, vet inte om han dricker kaffe än men det kommer väl
    Jag hittade aik ölglas, men det kanske inte är så skoj? dom ser ju inte så exklusiva ut men han lär väl gilla dom kan jag tänka mig... och det funkar med hans familj (alkohol)

• Mammas älskling

En ring, armband, hängsmycke, sedelklämma, manschettknappar, portmonnä i silver (man kan ha både pengar å kort i ) fickplunta........

De var vad jag kom på just nu.......

• Mammas älskling

Kom på en kul grej..... köp en barnskattkista på en lekaffär å fyll den med tiokronor.....
    en investering för framtiden....

• Ella12

Hej!
    I nästa vecka ska jag på student till min kusin som är en kille! Jag hade, precis som du lite problem med vad jag skulle köpa, men till slut tänkte jag som så att det egentligen inte spelar någon roll eftersom det är jättesvårt att veta vad de verkligen önskar sig.

Det slutade iaf med att jag köpte fyra jättefina glas på Cervera för 149 kr. Detta var fyra glas i en förpackning och dessa glas går alltså att använda till jättemycket olika saker, att dricka öl i (eftersom det är det jag tror att han föredrar om han dricker!), att ha godis i, att dricka vin i m.m m.m! Allt-i-ett-glas! Tyckte det var väldigt bra! Ett tips som inte heller är så dyrt!

Hoppas du hittar något som du är nöjd med!

• RiNan

Pengar skulle jag ge. De som jag känner till som ska ta studenten iår önskar sig helst pengar. Alltid svårt att köpa något och så är det rätt tråkigt att få sånt som man inte alls har nytta av och som bara mer eller mindre kommer att skräpa. Omaka glas och sånt.

Om du vet att killen tex inom kort ska flytta hemifrån kan du ju leta reda på någon rolig brödrost, strykjärn etc, annars kan man ge presentkort på tex duka så att han kan köpa vad han vill när det väl är dags eller en schysst spargris som är genomskinlig och som du växlar in tex 300-500kr i som skrammel och som han kan fortsätta spara i. Fråga föräldarna om det är något särskilt han behöver?

• Thegran

min lillebror tar studenten och önskar sig bara pengar så han har råd att vara hos flickvännen i finland i sommar, så han får det.

• Kinya

Jag gav min bror ölglas när han tog studenten. Det uppskattades.

Svar på tråden Studenpresent i sista stund till kille! TIPS TACK!