• Daisy The Flower

Hur snabbt får man göra nytt IVF?

Tråkig mensblödning ruvardag 13. Vill göra nytt IVF så fort det går. Hur snabbt kan man dra igång igen? Nån som vet??

• Svar på tråden Hur snabbt får man göra nytt IVF?
  • hannapanna32

En menscykel brukar det vara mellan. Sen är det en massa sommarstängt nu runt midsommar o fram tills början aug tyvärr.

• Daisy The Flower

ÄP i augusti kanske? Vore ju bra, hoppas det inte är för tidigt?

• hannapanna32

Jag försökte själv få till ett försök innan sensommaren men får snällt vänta tills början av aug o sen får jag räkna med Äp i slutet september om jag håller samma "schema" som förra Ivf.

Har mejlat runt lite idag och fått svar såsom att "sommarstängt" och "vi kan inte göra ny Ivf på dig pga ditt missfall". Men jag tror det kan vara bra att kroppen får vila upp sig 2 mån ungefär.

• Daisy The Flower

Jasså jobbigt att vänta MEN samtidigt så går ju tiden fort speciellt sommaren!! Men mig bör de inte räkna som missfall då jag aldrig blev gravid, fick aldrig plus på stickan... Det tog sig inte alls.. Hmm de har väl sina kriterier ska höra mig för vad jag klassas som. Vi får väl vänta, hoppas tiden går fort!

• hannapanna32

Missfall eller ej gravid så rekomenderas det en mens mellan. Och det är nog säkert för att kroppen ska återhämta sig..

• HarperSeven

Jag började spraya vid mitt första IVF försök den 26 mars. Nu ska jag börja igen och spraya den 26 juni. Jag tror att ÄP blir runt 26 juli om jag följer samma schema som förra gången. Vid mitt första försök så blev det inte ET.

Här är mitt schema från förra gången:

IVF start 26/3 med Synarelaspray, 14/4 sprutstart med Menopur, 23/4 blodprov och VUL, 24/4 Ovitrelle, 26/4 ÄP gav 5 ägg varav ett befruktades men med genetiskt fel och gick ej att använda, inget ET

• Daisy The Flower

Flilip 2år:  Va synd att ni inte heller lyckades med IVF försöket denna vår! Har ni barn sen tidigare? Lycka till med nästa försök!! Min klinik ska höra av sig om tid för nästa IVF denna vecka. Blir på hösten nån gång.

• Kiwi10

halloj. här är en till!

Fick inget befruktat ägg på ivf i februari. jg fick mens 12 dagar efter äp och fick sen vänta på nästa mens. när den kom fick jag börja räkna ner till dag 21 då jag fick påbörja nedregleringen med suprafact igen. Tyvärr fungerade  det inte denna gången heller.

Nu inväntar jag min ÄP-mens och sen blir det att invänta en till + de 21 dagarna =(. Hamnar förmodligen i slutat av augusti när jag får börja spruta igen. ÄP i månadsskiftet sep-okt..

• Daisy The Flower

Kiwi10: Hej! Välkomna hit!! Tråkigt att det inte har gått bra för dig heller under våren! :( Men det låter som att vi kommer börja om ungefär samtidigt!! Jag väntar på besked om nästa ÄP!! Får hålla tummarna för varann!! Sommaren är kort och tiden går fort så det står inte på!!

• pp08

Jag fick mens på RD12 vid min 2a IVF; startade sedan korta metoden Menopur 3 dagar senare !!!! DVS ingen paus alls mellan IVF2 och IVF3. Resultat blev en graviditet. Flickan blir 1 år nu denna vecka

• HarperSeven
    Daisy The Flower skrev 2010-06-15 18:43:02 följande:
    Flilip 2år:  Va synd att ni inte heller lyckades med IVF försöket denna vår! Har ni barn sen tidigare? Lycka till med nästa försök!! Min klinik ska höra av sig om tid för nästa IVF denna vecka. Blir på hösten nån gång.
    Vi har en pojke som är fem år. Han kom till på naturlig väg. Lycka till du också i höst!
  • Daisy The Flower

Nu har jag äääntligen fått ny tid för ÄP!! V 32!! Yes, börjar spraya nästa vecka! Jippiiiii

• Inanna Li

Gjorde min första IVF/ICSI i maj. Tyvärr fick jag mens på RD 12. Min klinik har sommarstängt och jag har hört att det är bra att kroppen vilar en cykel innan man sätter igång igen. Jag har tre blastocyster i frysen så jag hoppas får göra FET i augusti.

Svar på tråden Hur snabbt får man göra nytt IVF?