• Anonym (orolig?)

Gravid & Klamydia

Japp, jag har klamydia! Och är gravid. Får behandling och barnmorskan säger att jag inte behöver oroa mig, kan jag lita på henne?

Testade mig senast i år och det var negativt, testade mig ett par gånger förra året och det var negativt, innan dess har jag testat mig ett par gånger också - negativt. Samma kille i 4 år, och detta har legat VILANDE i flera år. Så testa ofta tjejer!

• Svar på tråden Gravid & Klamydia
  • Anonym (orolig?)

Puff                                                                          

• Anonym (klamydia)

Hej!

Jag fick också reda på att jag hade Klamydia när jag väntade barn. Hade förmodligen haft det länge. Jag fick en mild antibiotika som gravida kan äta utan promlen och blev av med Klamydian. Du behöver inte vara orolig att Klamydiam kan skada ditt foster.

Hoppas allt går bra!

Kram från en som suttit i samma båt och som nu fått en fin liten dotter!

• Anonym (orolig?)
    Anonym (klamydia) skrev 2010-06-03 21:20:14 följande:
    Hej!

Jag fick också reda på att jag hade Klamydia när jag väntade barn. Hade förmodligen haft det länge. Jag fick en mild antibiotika som gravida kan äta utan promlen och blev av med Klamydian. Du behöver inte vara orolig att Klamydiam kan skada ditt foster.

Hoppas allt går bra!

Kram från en som suttit i samma båt och som nu fått en fin liten dotter!
    Vad skönt att läsa Barnmorskan var jättelugn, jag var dock så förvånad att jag gått med klamydian i flera år utan att märka något. Känns skönt att det gav utslag nu, innan förlossningen

Kram på dig med!
Svar på tråden Gravid & Klamydia