• ninaaw

Ni som läst Allen Carr - Äntligen icke rökare

Ni som läst Allen Carr - Äntligen icke rökare..

Vad tycker ni om boken? Har den hjälpt er att sluta röka, eller har ni fortsatt röka? Om ni lyckades sluta, hur var eran inställning innan?

Jag har läst snart hälften men vet inte om jag kommer att klara av att sluta, men det kanske är annorlunda när jag läst ut hela, eller?

• Svar på tråden Ni som läst Allen Carr - Äntligen icke rökare
  • Queenie70

Mig gjorde den inte mycket för, men jag är å andra sidan en sån person som är väldigt svårpåverkad och liksom med automatik värjer mig när nån säger åt mig hur jag ska tänka. Synd. Önskar att det hade funkat.

• ninaaw

Rökte sista ciggen igår kring 16tiden. Hittills går det bra

• Shasti

Jag slutade röka efter 20 år med den.

• ninaaw
    Shasti skrev 2010-06-05 21:56:34 följande:
    Jag slutade röka efter 20 år med den.
    Ok, grattis! :)
  • ninaaw
    Queenie70 skrev 2010-06-03 21:51:32 följande:
    Mig gjorde den inte mycket för, men jag är å andra sidan en sån person som är väldigt svårpåverkad och liksom med automatik värjer mig när nån säger åt mig hur jag ska tänka. Synd. Önskar att det hade funkat.
    Okej, vad synd... :(
  • längtan09

Jag läste den och den fungerade superbra på mig. Dock gjorde jag misstaget att semsterröka... Sen var det kört. Men ska snart läsa den igen. Dagen efter jag läst ut den kunde jag stå bland en massa som rökte och kände inget sug alls.

Mamma sedan juni 2009
  • ninaaw
    längtan09 skrev 2010-06-05 23:06:20 följande:
    Jag läste den och den fungerade superbra på mig. Dock gjorde jag misstaget att semsterröka... Sen var det kört. Men ska snart läsa den igen. Dagen efter jag läst ut den kunde jag stå bland en massa som rökte och kände inget sug alls.
    Okej. Nä det gäller att man inte tar en endaste cigg, då är man på ruta ett igen. Men jag tror att du kommer att lyckas igen, eftersom du har ju lyckats förr. Men nu vet du att det inte går att ta "bara en.. " .  Lycka till
  • längtan09
    ninaaw skrev 2010-06-05 23:09:28 följande:
    Okej. Nä det gäller att man inte tar en endaste cigg, då är man på ruta ett igen. Men jag tror att du kommer att lyckas igen, eftersom du har ju lyckats förr. Men nu vet du att det inte går att ta "bara en.. " .  Lycka till
    Tack Hur går det för dig?
    Mamma sedan juni 2009
  • ninaaw
    längtan09 skrev 2010-06-05 23:11:47 följande:
    Tack Hur går det för dig?
    :)  Jo det går bra faktiskt. Över förväntan. Har ingen ångest eller några humörsvängningar. (peppar, peppar..)

Jag tror att boken hjälpt mig mycket, eftersom jag mår bra psykiskt?. Jag tänker i samma banor som boken hela tiden. Jag tror att det finns stor chans till att jag kommer att klara det den här gången. Det är tack vare boken isåfall
  • Shasti
    ninaaw skrev 2010-06-05 23:25:08 följande:
    :)  Jo det går bra faktiskt. Över förväntan. Har ingen ångest eller några humörsvängningar. (peppar, peppar..)

Jag tror att boken hjälpt mig mycket, eftersom jag mår bra psykiskt?. Jag tänker i samma banor som boken hela tiden. Jag tror att det finns stor chans till att jag kommer att klara det den här gången. Det är tack vare boken isåfall
    Heja!!! Det var så jag gjorde, jag nästan "hjärntvättade" mig själv med boken och skrev ner de viktigaste punkterna ur den som jag sen hängde upp hemma. Det är de första 5 dagarna som är avgörande, som han skriver, sen blir det bara lättare och lättare.
  • ninaaw
    Shasti skrev 2010-06-06 08:08:55 följande:
    Heja!!! Det var så jag gjorde, jag nästan "hjärntvättade" mig själv med boken och skrev ner de viktigaste punkterna ur den som jag sen hängde upp hemma. Det är de första 5 dagarna som är avgörande, som han skriver, sen blir det bara lättare och lättare.
    Hehe, jag gör också så. Har skrivit dom viktigaste sakerna och ska hänga upp på kylskåpet. Sen hör jag bokens ord i mitt huvud, vissa meningar och sånt. Oxch jag intalar mig sånt som stod i boken också. Som du sa, nästan hjärntvättar sig själv. Men varför itne, :D jag blir gärna hjärntvättad till att SLUTA röka ! :)
  • Momalicious

Världens bästa bok enligt mig! Läste den och slutade utan problem. Kunde vara med rökare utan att ens tänka på det och kände inget sug what so ever. Var bara så glad när jag slutade. Undebart! :D

• Jennbi

Jag slutade helt för 2,5 år sedan med hjälp av ljudboken och har två andra vänner som också har gjort samma sak. Den fungerar väldigt bra, tycker jag. Jag brukar rekommendera den till folk som har svårt för att sluta med nikotinpreparat permanent, den förklarar på ett väldigt bra sätt varför vi fortsätter med nikotin trots att vi vet att det skadar. Man kan fortsätta röka under tiden som man lyssnar/läser.

• Kim4863

Hej var kan man köpa ljudboken har letat men inte hittat den. Tacksam för svar

• jenerty

Hej!
    Jag letar desperat efter Äntligen icke rökare som ljudbok. Den säljs inte längre :( Är det någon vänlig själ som vill sälja en version av den till mig? Maila mig på jennynykoping@gmail.com isf :D Hoppas!! 

Mvh
    Jenny

Svar på tråden Ni som läst Allen Carr - Äntligen icke rökare