• Stårschan

Dricka alkohol ensam

Vad har ni för inställning till att dricka alkohol när man är helt ensam? (Och man har inget ansvar för några barn)

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dricka alkohol ensam
  • Vroooooom

Jag tycker nog att man ska vara försiktig med att dricka alkohol själv men jag misstänker att mina åsikter är ganska så färgade av alkoholism i familjen.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Ninso

"Tja, någon gång kanske". Tycjker inte att det är så konstigt att ta ett glas vin eller en öl om man är ensam. I min värld är inte det automatiskt med alkoholism. Jag har faktiskt druckit mig berusad ensam någon enstaka gång också, utan att bli alkoholiserad för det.

• Lussekatten87

ETT glas vin skulle jag tycka var okej.

• Bluemint

Svarade "Nja, jag tycker så här..." och tycker att alternativ två passar bäst in på min åsikt med en radering av den sista meningen "Bara man inte blir berusad".

• Anatha

Tja någon gång är mitt svar, jag tycket det är ok och mysigt när jag är själv att lyxa till det lite med en glas vin och en bit ost i soffan under en filt med en god bok eller bra film.

• Stårschan
    Ninso skrev 2010-06-03 21:44:54 följande:
    "Tja, någon gång kanske". Tycjker inte att det är så konstigt att ta ett glas vin eller en öl om man är ensam. I min värld är inte det automatiskt med alkoholism. Jag har faktiskt druckit mig berusad ensam någon enstaka gång också, utan att bli alkoholiserad för det.
    Jag börjar luta mer åt det hållet jag också - även om jag aldrig druckit mig berusad ensam. Jag var mycket hårdare i min kategorisering (alkoholistvarning!!!) när jag var yngre och hade kompisar att festa med. Nu kan jag unna mig lite Baileys till kaffet nån gång emellanåt tillsammans med en god bok efter att barnen lagt sig.
    Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Kinne79

Ett glas vin har det hänt att jag tagit när jag varit ensam, men skulle känna mig lite dum om jag satt och blev full för mig själv.

Jag svarade alt 2

• En helt vanlig mamma

Är maken ute på helgen o jag är hemma så tar jag ändå alla tider lite vin på fredagskvällen. och blir lite berusad. Och är ensam hemma med mina 2 barn.

( känner att eftersom jag ändå skriver detta på FL får jag nog precicera att jag INTE blir full när jag ensam ansvarar för barnen, utan berusad!)

• Bluemint

Det hela hänger för mig lite på hur man definierar berusad. Berusad betyder inte full i min vokabulär. Ibland kan jag känna mig lite snurrig efter bara ett glas vin. Det har inte hänt att jag (enligt mig) blivit full.

Svar på tråden Dricka alkohol ensam