• Virrpirr

Era bästa råd om Västkusten!

Sambon, jag och vår tvååriga son funderar på att utforska vår kära Västkust till sommaren. Båda vi har inte varit där mycket alls så det ger oss lite beslutsångest..

Men det verkar ju finnas många pärlor där? Vilken ska vi satsa på?

Vi är ute efter lugn och fina badstränder m.m.

Vi funderar att boka nån campingstuga, har ni nån fin camping att rekommendera?

• Svar på tråden Era bästa råd om Västkusten!
  • Virrpirr
    luspudel skrev 2010-06-03 21:44:33 följande:
    Tipsar om Stockens Camping
    Aaa den var jag inne nyss på..Orust right?

Tyckte det var lite svårt att få fram nåt från hemsidan, men ligger den nära en strand?
  • hallon2

Strömstad är ju alltid bäst! Där finns allt... salta bad, underbara sandstränder, lugn & ro, småstadsliv, flanering i hamnen, bra & billiga restauranger - det bästa av Västkusten!

Dessutom nära till Norge (gränshandeln är väl värd att besöka), många bra utflyktsställen (kulturpoäng!) och massor av kantrallellskog runt i kring. *Perfekt!*

• hmcc

Kungshamn och Smögen, bättre kan det inte bli

• Virrpirr

Intressant att höra om era tips.

Min vrånga sambo vägrar Strömstad, efterdet det enligt han bara är ungdomsfylla ;P

Kungshamn och Smögen har jag kollat in lite mysiga campingar på.

• Virrpirr
    Harling1985 skrev 2010-06-04 13:03:01 följande:
    Ramsviks camping gillar vi...
    Mamma till en Prins en Ängel och en Prinsessa
    Den verkade jättemysig! Fanns stugor ledigt ännu också!

Tittade också på skrea strand som verkade mysigt.
  • JJbebe

Marias camping i Mellbystrand är väldigt mysig.

• milli79
    milli79 skrev 2010-06-06 10:05:01 följande:
    Marstrand nära Göteborg. Jättemysigt!
    Såg nu att det var camping du var ute efter... men detta är ett mysigt ställe om ni åker runt i västra Sverige dock ingen camping.
  • Deiia
    milli79 skrev 2010-06-06 10:06:13 följande:
    Såg nu att det var camping du var ute efter... men detta är ett mysigt ställe om ni åker runt i västra Sverige dock ingen camping.
    Det finns camping, Marstrands Camping, på Koön. Cykelavståndf rån Marstrandsön (kanske en 30 minuters promenad till färjan) . Liten strand finns på campingen.
  • mirre67

Kungshamn och Smögen!! Finns inget bättre tycker vi! Vi ska själva till Solviks camping precis innan Kungshamn mellan 2-11/7. Vecka 27 händer det massor med kul där, gå in och kolla www.vecka27.se. För att återgå till Solvik så är det en toppencamping, jättefin lekplats för barnen, superfin badplats med både klippor och en liten sandstrand. Campingen ligger jättefint med utsikt mot Smögenbron..TOPPEN! Om du vill kan du gå in och kolla www.solvikscamping.se. Hoppas ni hittar något bra ställe och att ni får en trevlig semester!!

• milli79
    Deiia skrev 2010-06-06 12:47:39 följande:
    Det finns camping, Marstrands Camping, på Koön. Cykelavståndf rån Marstrandsön (kanske en 30 minuters promenad till färjan) . Liten strand finns på campingen.
    Vilken tur =)!
Svar på tråden Era bästa råd om Västkusten!