• Torshammare

Hjälp med 50/60-tals fest....

En släkting till mig fyller 50 i december och har frågat om jag kan hålla i allt runt hennes fest. Det gör jag så gärna!!! Men vad ska jag hitta på? Funderar på 50/60-tals tema. Med kläder, musik och mat innom denna period. Vad tycker ni? Men jag vet INGENTING om vad som gällde för denna period. Hur kläde man sig, vilka artister gällde då och vad åt man? Skulle bli jätte glad om någon vet en bra länk om denna period! Har försökt leta själv, men hittar inget. Eller om ni bara har något tips innom detta, skulle jag var tacksam.

• Svar på tråden Hjälp med 50/60-tals fest....
  • Dino78

Är så stor skillnad på 50 och 60-tal. Både musik och klädmässigt.
    Musiken på 50-talet var lite mer "städad", rocknroll började komma lite smått men annars var det Doris Day och sånt Filmen Far from heaven är skitbra att kolla på för att se hur det såg ut på 50-talet. Väldigt bra film förövrigt
    60-talet var det Beatles, Beach Boys....finns några riktigt bra samlingar med muisk från dessa eror som heter Ljuva 60-tal (finns 3 volymer, alla dubbelCD) och ljuva 50-tal. Sen finns det Absolute sixties. 60-talet hade nog lite roligare musik, om man ska ha lite party! Kolla upp låtlistorna, du känner säkert igen rätt många titlar om du kollar på dom

• Dino78

Den andra länken jag gav dig var skitbra för övrigt! Måste spana på den själv

• Torshammare

Tack båda två för tipsen!!

Dino78: Exakt vad jag försökte leta efter själv! JÄTTE bra länk.
    Precis vad jag vill vet var med!

Vad kul det ska bli, nu när jag har lite mer att ta på.

Svar på tråden Hjälp med 50/60-tals fest....