Barnförsäkring, dyrt eller billigt?
Hade i veckan en oberoende försäkringsmäklare hemma hos oss som hjälpte oss gå igenom våra försäkringar. Nu vet jag ju att han vill sälja men för honom spelar det ju ingen roll vilket bolag vi väljer eftersom han får provision från alla bolag.
I vilket fall så det bolag som verkade ha bäst avtal när man jämförde de stora bolagen var Trygg Hansa. det var i alla fall min uppfattning. Vi tog maxbelopp med eftersom vi har råd med det. mDet gör att försäkringen kostar 173 kronor i månaden från det att barnet är sex månader, de första sex månaderna är gratis.
Nu tycker min far att vi för det första inte bordet tecknat försäkring redan eftersom det är onödigt... Jag är helt av motsatt åsikt. Och för det andra tycker han att försäkringen är dyr. Försökte förklara för honom att det bolag jag har idag så skulle det kosta 125 kronor i månaden och den försäkringen var nog ungefär hälften så bra som den på trygghansa...
Är det dyrt, 173 kronor i månaden?
Vad kostar din barnförsäkring och i vilket bolag har du den?
I frsäkringen ingår även föräkring mot ekonomisk invaliditet. Dvs om mitt barn skulle bli arbetsoförmogen till låt säga 50% så betalar försäkringen ut en viss summa enligt en tabell. Min far hävdar att mitt barn då troligen kommer få delvis sjukpension ioch därmed få pengar från staten och får barnet pengar från staten så kommer försäkringsbolaget inte att betala ut den engångssumma som försäkringen säger sig ge vid ekonomisk invaliditet. Min far säger tvärt emot vad försäkringsmäklaren sa till oss...
Vem har rätt? Min far eller försäkringsmäklaren?
Tycker försäkringar var svårt redan innan och nu undrar jag om jag har blivit lurad?