• kar0liiinan

Som mensvärk i v36, vad är det jag känner??

För två veckor sedan höll lilleman på att kika ut ur magen, blev då inlagd på sjukhuset för att vara ta det lugnt så det stoppades. Men de sa då att han kunde komma exakt vilken dag som helst.. Nu har det gått två veckor och ändå ingen lilleman har kommit. (Självklart är jag jätte glad för det, bäst om han stannar inne så länge som möjligt)

Nu de senaste dagarna och speciellt inatt har jag haft som en riktigt ond och jobbig mensvärk, vad är det jag känner??? Håller det på att börja på riktigt nu?Hur länge har man som mensvärk??

• Svar på tråden Som mensvärk i v36, vad är det jag känner??
  • kar0liiinan

Ingen som känner igen sig??

• saramaria4

Hej!

Då jag fick mitt första barn för 3 år sedan började min förlossning med mensvärk. Det var lite lätt i början, men tilltog hela tiden. Gick sedan med värkar var 5-7 minut i tre dyng. Åkte in efter två dygn första gången, men det hade inte hänt nått än, så fick åka hem igen.

Efter ytterligare ett dyng av vankande åkte jag in igen och då var jag öppen 4 cm....
    Du märker sedan när det börjar att bli riktiga värkar och håll då koll på tiden i mellan.

Lycka till!

• saramaria4

Glömde svara på frågan hur länge det kändes som mensvärk...
    För mig började jag känna det på morgonen  och sedan var det nog redan på kvällen/natten som det blev värre....

• Minuit

Puffar på lite i frågan.. är också i v 36 med "mensvärk" :( och fruktansvärt ont i svanken..

• saramaria4

De sade på förlossningen, då jag frågade, att man kunde gå med "pinvärkar" rätt länge. Det kanske är det som ni har i och med mensvärk? Man kan ju alltid ringa till förlossningen och fråga!

Ont i svanken har jag haft nu under båda mina graviditeter,och då värkarna satte igång första förlossningen satt nästan all min smärta i just svanken.

• Hanna1987

Är gravid i v.38.. Har haft "mensvärk" nu i tre dagar.. Så antar att de kan hålla på ett bra tag innan allt annat sätter igång.. Har även tappat min hungerkänsla.. Är inte hungrig längre och kan då inte äta ngt heller :( Men de har kanske inte något med detta att göra, ingen aning :P

Lycka till :)

BF 2010-06-25 ♥
  • kar0liiinan

Okej ja det är nog rätt vanligt och känna innan då.. Jag är inte heller hungrig längre! Snarare tvärtom mår lite illa av maten men inte så jag måste kräkas bara inte är sugen!

Lycka till, till er med!

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

låter precis som de jag har/hade :) BM säger att det troligen är små förvärkar... att livmodern" tränar" inför förlossningen.... och jag har börjat må illa på morgonen och är inte just någe hungrig alls ,,,men det händer tydligen rätt ofta i slutet av graviditeten verkar det som ^^

det började i v.35 på mig, jag är nu i vecka 38 och mensvärken har numera gått över till lite mera onda värkar som växer sig uppåt....

hejja tjejjer! nu är man ju snart i mål Solig

• Minuit

det enda jag är sugen på förtillfället är kex, vindruvor och glass. verkligen inte alls sugen på mat eller något annat :p

är inne på andra dagen med mensvärk.. dock botat det effektivt med två alvedon... börjar dock kännas mer som värkar nu och alvedonen tog inte! fast de gör inte ont.. svanken gör mkt mkt ondare! haft som "p-pillermens" idag med... förhoppningsvis något på g!!!

pratade just med mor min och hon sa att hon inte haft några direkta värkar med något av barnen (hon har fött 3) utan hon "bara visste" när det var dags att åka in och när hon kom in var hon öppen 7-8 cm varje gång! med minstingen började dock förlossningen med vattenavgång och när hon kom in var hon även då öppen 8 cm!!

well.. men man lär ju inte missa förlossningen dock :) 

• Hanna1987

Jag äter också bara kex typ:P haha.. På två dagar har jag krängt två paket marie-kex :) Haha.. Och massa saft till de.. Och sallad.. Men nåt annat går bara inte!..

Hoppas på bebis snart :D

BF 2010-06-25 ♥
Svar på tråden Som mensvärk i v36, vad är det jag känner??