• Anonym (surt)

Vad hände med mina fina bröst??

Hej!

Innan jag fick barn hade jag stora, vackra och fylliga bröst som jag var mycket stolt över. De var fasta och jag älskade dem. Men vad nu??? Efter att jag ammat min lille son så har de flyttat ner en våning och är inte alls lika fasta längre. Fyyyyyyyyyyy vad jag saknar mina gamla.

Kan de bli fastare igen efter ett tag eller är det bara att acceptera detta öde? De är fortfarande ok så jag har ingen tanke på att operera dem eller så men jag hade gärna tagit tillbaka hur de såg ut innan amningen...

//J

• Svar på tråden Vad hände med mina fina bröst??
  • Anonym

Tyvärr finns det inte mycket man kan göra. Att gå upp i vikt kan hjälpa något, eller att äta p-piller, men i övrigt är det desvärre kirurgi eller macrolane som gäller

• Pormoicheia

Det som händer är ju att huden töjts ut och därav ger de ett mindre fast intryck. Samma sak som med magen alltså.
    Har man tur så "drar" det ihop sig lite efter ett tag, men i det stora hela får man nog acceptera att  brösten fått nya former.

I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • Anonym (inga)

Jag fick aldrig några direkta bröst. Väntade i 16 år från det att de började växa. Nu förstår jag att jag aldrig kommer få några större än två myggbett.

Har lärt mig att bortse från brösten, känner mig aldrig kvinnlig och ser en 12-årig pojke i spegeln varje dag. Men finns inte mycket att göra.

Försök bortse från dem...

• Anonym (saggy)

Som någon sa kommer de troligen "dra ihop sig" allt eftersom, för att förstärka kan du använda ren olivolja och smörja in med. 
    Försök göra så mycket bröst-muskel övningar som möjligt. Om du förstärker dessa muskler så kommer brösten att "flyttas upp" en våning igen ska du se Flört 

Armhävningar är ju pest, men det finns en lättare version om du är lite trött; du sätter händerna på väggen/dörren i axelbredd och står med fötterna ca 25-30 cm från väggen/dörren, sedan böjer du bara armarna upp och ner. Vet inte om du kan se det framför dig, men det är typ som en armhävning fast vertikalt! Inte lika ansträngande, och tar väl längre tid, men om du gör det konsekvent så kommer du nog se resultat.  

En annan bra övning är att lägga fingrarna på axlarna, stå med korrekt hållning och sedan göra cirklar i luften med armbågarna. 

Har själv naturligt "hängiga" bröst (inga barn) (Gråter) och dessa övningar har hjälpt mig att göra förbättringar. Tänk mycket på hållningen när du går/står/sitter så kommer bröstmusklerna också att förstärkas! 

Good Luck!  

• Anonym (jag oxå)

Innan jag fick mina barn hade jag oxå fina och lagom stora bröst (B), nu tre barn senare stora sladdriga som hänger (DD). men det är kanske bättre så, min syster hade stora B innan efter ett barn fyller hon inte ens en liten A bh.

Svar på tråden Vad hände med mina fina bröst??