• anettef

Barnvänlig badplatser i Göteborg?

Hej!

Jag undrar var man hittar barnvänliga badplatser i Göteborg? Vill åka någonstans nu till helgen när det är så fint väder, och eftersom det är våran första sommar i Göteborg så är det lite svårt att veta var man ska ta sig :)

Så var ska man åka om man vill ha sandstrand, gärna långgrunt? Ska gå att ta sig dit komunalt också eftersom vi inte har någon bil.

Hoppas på svar :)

• Svar på tråden Barnvänlig badplatser i Göteborg?
  • Bluemint

Askimsbadet är väldigt (jag menar väldigt) långgrunt. Dit tar ni er med buss 80 från Nils Ericson terminalen mot Snipen. Där finns en stor gräsmatta och en även en bit sandstrand.

• anettef

Okej, det lät ju jättebra! Behöver ju inte vara sandstrand egentligen, så länge det inte är klippor :)
    Tack för tipset!

• pilen

jag tycker Hovås-badet är mysigare!! Sandstrand ändå ner till havet och det är som en liten lagun som de små kan bada i!!

• anettef

Kul med fler tips, det är ju ett tag kvar på sommaren :) Så styrsö är bra? Kul att höra. Vi tog oss ända ut till vrångö för att vi fick höra att det var mest barnvänligt där ute. Det var trevligt, men en ganska lång båttur som en rastlös 3åring inte uppskattar så värst :) Då kanske styrsö passar bättre.
    Ska kika in länken, tack!

• Boa

Hovåsbadet är bra och inte så överfullt som askim. Sisjön också men det är nog inte så lätt att ta sig dit med kollektivtrafiken. 

• Modgun
    Boa skrev 2010-07-22 15:27:09 följande:
    Hovåsbadet är bra och inte så överfullt som askim. Sisjön också men det är nog inte så lätt att ta sig dit med kollektivtrafiken. 
    jodå. det går en buss från frölunda torg dit ut. lite gångavstånd är det sen visserligen, men inte överdrivet långt.
Svar på tråden Barnvänlig badplatser i Göteborg?