• Winglur

Avskavt skinn på handen!?

Jag rensade bland plattorna på fm och fick en ganska stor blåsa i handen,
    jag fortsatte såklart ändå och skinnet skavdes bort. :/
    Jag har nu alltså ett öppet "sår" ca 1-2cm ut från tummen.
    Det gör helt sjuuuukt ont. Svider som satan, och jag kan inte sträcka ut handen.
    Plåster vill inte sitta kvar, jag försökte med sån där spray men FY F*N vad ont det gjorde.
    Hur sjutton får jag det här att läka???

• Svar på tråden Avskavt skinn på handen!?
  • bangkok

Usch, det gör ont.
    Har alltid COMPEED hemma , som plåster fast sitter mycket bättre och står emot väta -finns på apoteket. Jättebra om man får skoskav-och det är ju skav du har fast på handen

• Winglur
    bangkok skrev 2010-06-04 22:00:37 följande:
    Usch, det gör ont.
    Har alltid COMPEED hemma , som plåster fast sitter mycket bättre och står emot väta -finns på apoteket. Jättebra om man får skoskav-och det är ju skav du har fast på handen
    Smart! Synd bara att jag inte har det, och att apoteket är stängt. :/
    Men hur blir det om man svettas då?
    Jag blir lätt fuktig i handflatan nu på sommaren, svårt att få vanliga plåster att stanna kvar.
    Men dom kanske sitter bättre? Släpper dom genom luft? 
  • bangkok

Ja det andas , men du ska vara torr och inte ha handbalsam eller liknande när du sätter på det , håll över en stund så fäster det av kroppsvärmen.
    Du kan ha det på flera dagar i sträck - men inte på sår som är infekterade.
    Bra att ha i handväskan. Fotbollsspelare anväder det mycket - finns i olika storlekar.
    Är ganska dyrt ca 60 kr. för 8 tror jagmen väl värt pengarna.

• Winglur
    bangkok skrev 2010-06-04 22:07:40 följande:
    Ja det andas , men du ska vara torr och inte ha handbalsam eller liknande när du sätter på det , håll över en stund så fäster det av kroppsvärmen.
    Du kan ha det på flera dagar i sträck - men inte på sår som är infekterade.
    Bra att ha i handväskan. Fotbollsspelare anväder det mycket - finns i olika storlekar.
    Är ganska dyrt ca 60 kr. för 8 tror jagmen väl värt pengarna.
    Tack för tipset! :)
Svar på tråden Avskavt skinn på handen!?