• Vim

Bästa Duovagn?

Hejsan! Jag vill gärna veta vilken vagn som ni tyckert är den bästa duovagnen?
    Spelar ingen rolll om det är ett känt märke som Emmaljunga eller Brio eller nåt okänt som......ja nåt som man inte har hört talas om .
    Vill bara höra vilken vagn som ni har haft bäst erfarenhet av och främst då duovagn!

(Duovagn är ju en vagn som har en separat liggdel och en separat sittdel, endast chasit och sufletten är gemensamt) .

• Svar på tråden Bästa Duovagn?
  • Lantani

Vi har city crossen och den är verkligen superbra. Då med citykorgen.

Sen beror ju lite på vilken typ av vagn man är ute efter, men för våra behov passar den otroligt bra!
    Funkar bra på alla underlag och är lätt att köra. Kommer använda den till barn nr 2 också, när inte syskonvagnen används.

• Vim

Är det Emmaljunga eller? Jag gillar deras vagnar bäst hittills, har haft tre stycken av dom till första barnet. Men till nästa satsar jag på att bara har en vagn möjligtvis två under hela vagnperioden . Sammanlagt hade jag 9 vagnar till första eftersom jag aldrig var nöjd med de jag hade men de tre sista vagnarna var emmaljunga.

• Genuin

Brio Happy med lättviktschassit tycker jag slår de flesta vagnar, har haft/har Kronan, Buggabo Cam och bee, plus diverse andra vagnar ... har dock bara använt sittdelen till Happyn men skulle använda den med insats om jag fick en till istället för liggdel.

• Lantani

Japp det är emmaljunga.
    Jg köpte den när sonen var ca 5 månader tror jag, innan dess hade jag haft 3 vagnar
    Idag är sonen 1,5 år och vi har både city crossen och emmaljnga scooter, men det är först nu som vi börjat använda scootern lite mer, men jag hade utan problem kunnat ha bara citycrossen fortfarande, bara jag som är lite vagnstokig!

• MammaTillFelicia

Jag har haft två emmaljunga edge, en med classic chassi, och sedan en edge med sportchassi (det är bredare, tyngre och har svängbart teleskopstyre) sport varianten är FÖR tung och bred, ångrar att jag sålde den med classic, älskar emmaljungas stooora mysiga liggdelar!

Men skulle jag köpa en ny vagn till bäbis skulle det bli en emmaljunga city cross med city korg, den är mindre, lättare och smalare, men ändå en superbra och rejäl vagn!

• Vim

Okej, jag city cross med city korg låter ganska bra, tål att tänkas på.....

• MammaTillFelicia
    Vim skrev 2010-06-04 22:21:52 följande:
    Okej, jag city cross med city korg låter ganska bra, tål att tänkas på.....
    det tycker jag! har en vän som har en sådan och det är så himla skön att köra, och är som sagt både smal och lätt för att vara en rejäl 4-hjuling!
    lycka till!
  • hannis

Jag har en Brio happy med separat liggdel och sittdel. Jag är kanonnöjd med vagnen, har absolut ingenting att klaga på och kan verkligen rekommendera den.

• Vim

Jo det var fler som pratade om den så den måste jag kika lite mer ingående på också, får ställa Brio Happy mot EL city Cross och se vilken som passar bäst .

• VinterLycka

Jag har en creasent och en brio sing... brion är lätt att köra nackdelen är dock sufletten är kort, men annars får man plats med mkt under.

Creasent är mer sportig, bra fjädring, mer för skogspromenader ....

Svar på tråden Bästa Duovagn?