• Lantani

Utslag i nacken av eucerin kids solkräm 50+ Vad ska man nu välja för solkräm som funkar?

Köpte eucerin kids solkräm 50+ till sonen.
    Såg lite småprickar vid halsen/nacken igår och idag när jag smörje honom så blev han röd också, så nu är sdolkrämen avtvättad. Han reagerar inte på ben och armar.

Vilken solkräm kan jag testa som bör funka?

• Svar på tråden Utslag i nacken av eucerin kids solkräm 50+ Vad ska man nu välja för solkräm som funkar?
  • Minuit

puffar på lite i tråden.. har samma problem själv.. provat de flesta från apoteket som ska vara för barn och oparfymerade.. ändå samma sak :( någon som provat solkräm från hälsokosten??  (om det nu finns)

• Sara och Henrik

Min dotter har också fått utslag av eccurins barnsolskydd 50+ den med spray. Jag var in och pratade med apoteket angående detta och tjejen jag pratade med sa att många barn reagerar på dessa solskydd, som är i sprayform, då dessa har mer kemiska produkter i sig än de som är mer kladdiga och fasta.

Jag köpte ACO solskydd 30, för barn. Den funkar bättre än eccurins 50+.

• Lantani
    Sara och Henrik skrev 2010-06-05 09:44:02 följande:
    Min dotter har också fått utslag av eccurins barnsolskydd 50+ den med spray. Jag var in och pratade med apoteket angående detta och tjejen jag pratade med sa att många barn reagerar på dessa solskydd, som är i sprayform, då dessa har mer kemiska produkter i sig än de som är mer kladdiga och fasta.

Jag köpte ACO solskydd 30, för barn. Den funkar bättre än eccurins 50+.
    www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx

Är det den du menar? Den har ju enbart partikellfilter, så det kanske hade varit all ide att testa!
  • Sara och Henrik
    Lantani skrev 2010-06-05 15:13:55 följande:
    www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...

Är det den du menar? Den har ju enbart partikellfilter, så det kanske hade varit all ide att testa!
    Jajjamen, det är precis den som jag har till min dotter nu funkar fin fint på henne. Hoppas att den passar era små
  • dagdrömmare

smörjer ni innan ni går ut i solen? Annars kan det vara  oljan i solkrämen som kokar i solen och man får soleksem. Det har hänt mig både med sololja och vanlig hudkräm

• Lantani

Japp jag har smörjt honom på morgonen innan vi går ut, sen kanske 1 timme tills att vi är ute.

• Flina78

Intressant tråd. Min son är 10 månader och har fått lite utslag på armar och ben de senaste dagarna och det är sedan jag börjat använda Eucerin Kids 50 i sprayform.

Fast jag kan inte minnas att jag smort honom på benen... 

• guldrosen1

Vad märkligt, min lille kille har också fått utslag på i nacken av den solkrämen

• Lantani

Verkar ju inte bara vara en engångs grej att sonen reagerat på den.

På måndag ska acos 30 solkräm inhandlas, med enbart partikelskydd, tycker den låter bra. Lite surt att lägga massa pengar på solkräm som inte funkar dock och solfaktor 50+, är inget jag själv använder!

• Lantani

Har era barn klänslig hud från början?
    Sonen har haft en del eksem innan, men inte så mycket nu längre.

Hur såg utslaget ut?
    Här var det små små små prickigt och lite rött, men enbart på nacken och inte ben och armar som också fått smörja.

Svar på tråden Utslag i nacken av eucerin kids solkräm 50+ Vad ska man nu välja för solkräm som funkar?