• Lingonflickan

Dräller din katt ute? Skaffa kattlåda!!

Nu är det sommar nu är det sol, nu är det kattskit i trädgår'n.

Så har man då plockat kattskit i gräset - igen.Skrikandes Om du nu måste ha din katt drällandes ute kan du väl åtminstone ha en kattlåda och få den att gå där. Hundägare måste (även om de inte alltid gör det) plocka upp bajset efter sin hund. Men när det gäller katter så får vi andra plocka upp efter dem.

Jag tycker inte det är för mycket begärt att kunna gå barfota i sin egen trädgård - sin egendom - utan att riskera att trampa i någon annan katts skit.

Är det undra på om jag håller på att bli katthatare??

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Svar på tråden Dräller din katt ute? Skaffa kattlåda!!
  • Champagne

Bajsar katter på gräsmattan? Det visste inte jag!Tyst Jag trodde att de ville gräva ner det?

Trodde bara att det var igelkottar som bajsade på gräsmattan

• Tassdjuret

Kattskit i gräset? Det låter som om det rör sig om en knäpp katt, katter föredrar att skita där det inte växer tätt - typ sandlådor och rabatter - så att de kan krafsa över bajset. Sedan hjälper det inte så mkt med kattlåda, eftersom vissa katter ogillar lukten av sitt bajs och hellre skiter ute.

• alvias78

Jag hittade faktsit också kattbajs på min gräsmatta... OCH igelkottbajs... Har haft katt så jag kan se skillnaden... och så har man den härliga lukten...
    Men fasiken är det värre med katter som gräver ner sitt skit i sandlådan... fy fa... vad äckligt det är!

• Amy1983

Katter och hundar ska hållas så att de inte ställer till med olägenhet för andra.  Så säger lagen om katthållning.

Givetvis ska du kunna gå barfota på din egen gräsmatta. Håller dock med ovanstående inlägg, katter brukar inte låta skiten ligga på nån gräsmatta, de drar sig till rabatter och sandlådor så de kan täcka över skiten. Detta dels av sanitära skäl, de är renliga djur, och dels för att dölja sin lukt

• Mamma till Fem döttrar

Bara för att man har kattlåda innebär det ju inte att dom går in så fort dom måste på toaCool Tänk om man kunde träna katterna till detFörvånadSkrattande Coolt! Är väldigt tacksam att jag bor på landet utan några grannar! Förstår dig dock TS!

• bridezilla

Katter gräver ner sin avföring nära hemmet men inte på längre avstånd, så det kan mkt väl vara kattskit man hittar.

• SilverEmma

Lyckades igår med konststycket att träffa en katt med trädgårdsslangen! (vattnet, inte själva slangen)

Den satt & sket mitt i trädgården, såg direkt vad den höll på med. Hade slangen i handen så det var bara att sikta! Den fick en jäkla fart härifrån & förhoppningsvis håller den sig borta nu! Det var samma katt som sover i vår hammock på altanen som jag försökt skrämma bort länge...känns riktigt bra!

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Lingonflickan

Eftersom vi tidigare haft stora kattproblem så vet jag att det var kattskit Jag har dessutom sett dem (två olika) stryka omkring här.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • vackrastarflow

Jag har också kattproblem. Har tagit över en köksträdgård och häromdagen köpte jag kogödsel för tomatlandet. Det luktar ju inget men mamma var orolig och nästa dag även lite sur eftersom de vaknat och luktat skiten (tomatlandet ligger ett par meter från deras sovrumsfönster). Jag åkte dit, tänkte att ja det luktar kanske lite för att solen börjat bränna på. Men när kommer dit så vet jag direkt att det inte handlar om kogödseln... Nej nej en katt använder just det tomatlandet som toalett!
    Så jag fick börja med att rensa ut kattskit och sedan bättra på med annan jord. Planterade tomaterna och satte uppochnervända grillpinnar i resten av jorden så att katten inte tycker det är skönt att sätta sig där.

Jag har själv katt, men hon kissar och bajsar endast inomhus. Utomhus är hon alltid under uppsikt i sele och löplina.

Kan man inte kontrollera var katten skiter (och plocka upp efter den) så ska man inte släppa ut sin katt.

• Mamma till Fem döttrar
    vackrastarflow skrev 2010-06-05 14:54:35 följande:
    Jag har också kattproblem. Har tagit över en köksträdgård och häromdagen köpte jag kogödsel för tomatlandet. Det luktar ju inget men mamma var orolig och nästa dag även lite sur eftersom de vaknat och luktat skiten (tomatlandet ligger ett par meter från deras sovrumsfönster). Jag åkte dit, tänkte att ja det luktar kanske lite för att solen börjat bränna på. Men när kommer dit så vet jag direkt att det inte handlar om kogödseln... Nej nej en katt använder just det tomatlandet som toalett!
    Så jag fick börja med att rensa ut kattskit och sedan bättra på med annan jord. Planterade tomaterna och satte uppochnervända grillpinnar i resten av jorden så att katten inte tycker det är skönt att sätta sig där.

Jag har själv katt, men hon kissar och bajsar endast inomhus. Utomhus är hon alltid under uppsikt i sele och löplina.

Kan man inte kontrollera var katten skiter (och plocka upp efter den) så ska man inte släppa ut sin katt.
    Usch vad trist när det blir så. Då blir man ju vansinnig!
Svar på tråden Dräller din katt ute? Skaffa kattlåda!!