• Anonym

Magen ballar ur fullständigt innan mens...

Är jag den enda som lider av detta? Lite innan mens ballar min mage ur fullständigt. Jag blir stenhård i magen och får ont i magen lite här och var, sedan när mensen väl kommer blir jag istället lös i magen. Ska det vara så här?

• Svar på tråden Magen ballar ur fullständigt innan mens...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-05 15:24:59 följande:
    Är jag den enda som lider av detta? Lite innan mens ballar min mage ur fullständigt. Jag blir stenhård i magen och får ont i magen lite här och var, sedan när mensen väl kommer blir jag istället lös i magen. Ska det vara så här?
    jag blir också konstig och risig i magen innan och under mens, tror att det är ganska vanligt...
  • Anonym

Jag har exakt samma problem, och det har alltid varit så.
    Såhär står det på wikipedia:

"Matsmältningsbesvär, som lös mage eller diarré kan utlösas av kramperna. Även här kan värme, i synnerhet varma bad, ha en avslappnande och lindrande effekt."
    sv.wikipedia.org/wiki/Menstruationscykeln

- så det kanske har med det att göra.

• Anonym

Jag blir fruktansvärt gasig i magen och de luktar unket utav ***! Inge kul alls!

• Anonym (Samma)

Samma med mig, får värsta äckeldoftande gaserna samt blir först lite hård, men inte så himla farligt ändå och sen lös som tusan.

• Clobberella

Jag bytte preventivmedel, har p-ring nu, och då försvann mina mag-besvär i samband med mens.
    Annars funkar det bra med apotekets receptfria medicin mot diareé när man blir lös i magen, det brukade räcka med en tablett för mig (enligt förpackningen ska man ta 2 sen fortsätta ta om det behövs) för att få ordning på magen.

Svar på tråden Magen ballar ur fullständigt innan mens...