bvc göteborg
är det någon so känner till bvc i Göteborg där det finns föräldragrupper / regnbågsgrupper. där personalen även har erfarenhet av regnbågsfamiljer?
är det någon so känner till bvc i Göteborg där det finns föräldragrupper / regnbågsgrupper. där personalen även har erfarenhet av regnbågsfamiljer?
Askims barnmorskemottagning (som är inriktade på samkönade par) har familjegrupper för samkönade, men kanske att det bara är för de som väntar barn, inte de som redan har. Men ring dit och kolla. Gjorde mina tester där och de är underbara.
I Askim har vi även på bvc erfarenhet av att jobba tillsammans med regnbågsfamiljer! På mvc har barnmorskan Anna haft föräldragrupper med samkönade föräldrar ett tag men jag har ännu inte haft så många familjer med barn i ungefär samma ålder att jag kunnat starta någon grupp. Det finns i tanken och kan bli när det funkar. Samtidigt känns det som att föräldragrupper efter att barnen kommit kanske mer utgår från barnet och därför kan vara blandade?! Vad tycker ni själva? Varmt välkomna till oss om ni vill!
Annika