• phale
    Äldre 5 Jun 21:40
    9007 visningar
    16 svar
    16
    9007

    bra hotell i Gävle

    Hej, ska bo en natt i Gävle? Nån som kan rekommendera ett hotell i Gävle?

  • Svar på tråden bra hotell i Gävle
  • Tjoflö­jt
    Äldre 5 Jun 22:03
    #1

    Winn eller CH

  • Tecken
    Äldre 5 Jun 22:53
    #2

    Min man och jag bodde på hotell Winn i höstas. Det var helt OK, väldigt centralt. Det enda som var mindre OK var priset för parkeringen... Tror de skulle ha 120kr/dygn, vilket jag anser är mycket för en stad som Gävle (men hade det varit här i Sthlm så hade det varit överkomligt).

  • Äldre 7 Jun 09:38
    #3

    rekomenderar ch eller  högbo som ligger i sandviken 15-20 min med bil från gävle

  • Äldre 9 Jun 17:35
    #4
    phale skrev 2010-06-05 21:40:38 följande:
    Hej, ska bo en natt i Gävle? Nån som kan rekommendera ett hotell i Gävle?
    Hotell Winn eller Ch
    Bo INTE på Hotel Avenyn,Hotel Gävle,Hotel Tre stockar
  • Eisa
    Äldre 9 Jun 17:48
    #5

    Sov i mitt vardagsrum. Gratis. Titt på tjock-TV ingår. Ta med eget toapapper.

  • Äldre 9 Jun 18:50
    #6
    Fikabröds Kungen skrev 2010-06-09 17:35:08 följande:
    Hotell Winn eller Ch
    Bo INTE på Hotel Avenyn,Hotel Gävle,Hotel Tre stockar
    VAD ÄR DET MED DESSA HOTELL? Vi tänkte boka nått av de två första, billigt å verkar ok för att vi kommer runt 23 tiden å åker nästa morgon runt 10.. kan väll inte va så hemska??? men får nog kolla på de ni rekar :)
  • Äldre 9 Jun 21:17
    #7
    hotten skrev 2010-06-09 18:50:01 följande:
    VAD ÄR DET MED DESSA HOTELL? Vi tänkte boka nått av de två första, billigt å verkar ok för att vi kommer runt 23 tiden å åker nästa morgon runt 10.. kan väll inte va så hemska??? men får nog kolla på de ni rekar :)
    Av dom 2 som du funderar på så skulle jag ta Hotel Gävle för det är det frächaste av dom tre,visserligen så ligger Avenyn centralare men då finns en nattklubb/sportsbar i entre plan.
    Till Hotel Gävle samt Avenyn är det samma ägare.
    Har haft kollegor som bott flera gånger på dessa rum och avenyn skulle jag inte äns rekomendera till en hemlös person.
    Med enkla ord de ä riktigt sunkiga hotel med dålig standar å ännu sämre service,
  • Äldre 9 Jun 22:06
    #8

    det var ju det att vi först kollat Hotell Winn å Ch men de har inga rum ledigt eller så tar de inte 2 vuxna + 2 barn (10 & 12 år)..

    Har ni förslag på andra hotell?? vi skall till furuviksparken nästa dag å vill bo så nära som möjligt... iallafall inte flera mil bort.

  • Äldre 9 Jun 22:13
    #9
    hotten skrev 2010-06-09 22:06:13 följande:
    det var ju det att vi först kollat Hotell Winn å Ch men de har inga rum ledigt eller så tar de inte 2 vuxna + 2 barn (10 & 12 år)..

    Har ni förslag på andra hotell?? vi skall till furuviksparken nästa dag å vill bo så nära som möjligt... iallafall inte flera mil bort.
    Varför inte hyr en "sovkupe" på tågvagnarna som står uppställda i furuvik ;)
    Finns ett bed and brakfast uti valbo som är riktigt mysigt och prisvärt,billigare än avenyn och nästan i stil med winn
  • Äldre 9 Jun 22:34
    #10

    sovkupe är bara för 3 pers, campingen har inga stugor med egen toa och de som ligger nära servicbyggnad är uthyrda...
    vill nog ha egen toa å dusch, sov 2 nätter förra sommaren på kolmårdens first cam som är 4 * å det fanns bara styugor utan egen toa ledigt.. det var fruktansvärt :)

  • Äldre 10 Jun 10:04
    #11
    hotten skrev 2010-06-09 22:34:02 följande:
    sovkupe är bara för 3 pers, campingen har inga stugor med egen toa och de som ligger nära servicbyggnad är uthyrda...
    vill nog ha egen toa å dusch, sov 2 nätter förra sommaren på kolmårdens first cam som är 4 * å det fanns bara styugor utan egen toa ledigt.. det var fruktansvärt :)
    Det finns väldigt fina stugor ute i rullsand som är ca lika långt ifrån furuvik som Gävle är sen finns det även ett B&B i Skutkär/Älvkarleby som är helt ok ingen lyx eller så men för mig ett överkomligt alternativ.
  • Äldre 10 Jun 21:26
    #12

    tack snälla! men nu verkar det som att scandic vest skall ha rum ändå som tar 2 vuxna+2barn, pust.. Det måste väll ändå vara bättre än avenyn, hotell gävle eller en stuga utan toa..?
     har kollat mer på avenyn å det verkar som du säger vara väldigt sunkigt he he vilken tur att jag såg detta!!!

  • phale
    Äldre 14 Jun 08:01
    #13

    CH it is! Tack för hjälpen!

  • alexgu­mman
    Äldre 16 Jun 09:26
    #14

    Scandic väst blir det för oss. Ska ta en övernattning på vägen hem. Billigt och var okej att komma sent. =)

  • Jenni7­8
    Äldre 1 Sep 21:42
    #15
    Eisa skrev 2010-06-09 17:48:20 följande:

    Sov i mitt vardagsrum. Gratis. Titt på tjock-TV ingår. Ta med eget toapapper.


    Skrattande
  • Äldre 9 Jan 06:03
    #16
    +1
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden. 
Svar på tråden bra hotell i Gävle