• Anonym (Nervös)

Nervös inför sex med ny kille efter långt samboförhållande. Tips?

Har tidigare levt i ett samboförhållande som varade i drygt 5 år. Jag var oskuld när jag träffade min dåvarande sambo, så jag har bara haft sex med honom. Har förövrigt varit singel i ett halvår nu, så det var ett tag sen jag hade sex sist.

Nu har jag träffat en ny kille, vi har varit ute två gånger, dansat och druckit öl. Han ville att jag skulle följa med hem sist, men pga vissa omständigheter kunde jag inte det (även om jag ville).

Nu till mitt "problem":

Mitt X är den enda jag haft sex med, dock väldigt mkt och väldigt bra sex, men jag känner mig otroligt nervös inför att hoppa i säng med någon annan.

Tankar kring att jag inte är bra, att jag gör fel, att jag inte duger, ja ni förstår kanske? Hur vet man vad den andra gillar när man knappt känner människan?

Den här killen vill ju uppenbarligen ha med mig hem, och jag vill ju följa med honom, men jag känner mig ändå jäkligt nervös. Ungefär som att jag skulle behöva ett antal öl i kroppen...

Finns det någon som känner igen sig i detta eller kan relatera till det? Tips? Åsikter?

• Svar på tråden Nervös inför sex med ny kille efter långt samboförhållande. Tips?
  • Anonym (Samma)

Var i samma sits som du efter ett 6 år långt förhållande men det gick väldigt bra jag berättade för min nya kille att jag var nervös att det kändes som att vara oskuld på nytt att ha sex med en annan och att jag var lite rädd, han tog det väldigt bra och så bra sex som vi har har jag aldrig haft :) Kanske ska ni prata lite om sex innan om det känns bättre då :)

• Anonym (Nervös)
    Anonym (Samma) skrev 2010-06-05 22:30:57 följande:
    Var i samma sits som du efter ett 6 år långt förhållande men det gick väldigt bra jag berättade för min nya kille att jag var nervös att det kändes som att vara oskuld på nytt att ha sex med en annan och att jag var lite rädd, han tog det väldigt bra och så bra sex som vi har har jag aldrig haft :) Kanske ska ni prata lite om sex innan om det känns bättre då :)
    Hur länge hade ni träffats innan ni hade sex? Hur tog du upp diskussionen till sex?

En sak vet jag, spiknykter hade jag inte kunnat. Inte överdrivet full heller för den delen, men nån drink eller så, så spänningarna släpper.

Rädslan ligger väl i att man funderar kring om han vill ses igen öht efter sexet.
  • Anonym (Nervös)

*puff*

• jfsebastian

Vad kul med ny kärlek!

Var dig själv, gör det du brukar, kolla hur han tar det, ger han tecken på att vilja något annat?
    Var följsam, häng på om han initierar något.
    Passa på att förverkliga de fantasier du har.
    Du har ett gyllene läge att få en riktigt bra relation, ett riktigt bra sexliv.
    Var öppen med vad du gillar, hur du vill ha det, hur ni pratar om sex och fantasier, drömmar nyheter etc.
    Säg att du gärna förverkligar hans drömmar om du kan.
    Skapa en öppen och bejakande dialog där ALLT är OK att önska och drömma

Lycka till och hoppas allt går fint.
    Du fixar lätt det här.

• Anonym (Nervös)
    jfsebastian skrev 2010-06-06 12:21:40 följande:
    Vad kul med ny kärlek!

Var dig själv, gör det du brukar, kolla hur han tar det, ger han tecken på att vilja något annat?
    Var följsam, häng på om han initierar något.
    Passa på att förverkliga de fantasier du har.
    Du har ett gyllene läge att få en riktigt bra relation, ett riktigt bra sexliv.
    Var öppen med vad du gillar, hur du vill ha det, hur ni pratar om sex och fantasier, drömmar nyheter etc.
    Säg att du gärna förverkligar hans drömmar om du kan.
    Skapa en öppen och bejakande dialog där ALLT är OK att önska och drömma

Lycka till och hoppas allt går fint.
    Du fixar lätt det här.
    Tusen tack! Det där var nog precis vad jag behövde höra! Haha

Jag ville verkligen följa med honom hem sist vi var ute. Fan vad jag ville. Haha

Jag är ju inte den pryda typen i sängen heller, är inte främmande för varken porr eller leksaker, eller att ta egna initiativ. Det är väl mest situationen att det är jag och en kille jag knappt känner, det är nog det som gör min nervös.

Men tack för tipset om frasen: " jag förverkligar gärna dina drömmar om jag kan". Den kan nog komma till användning

Återstår väl bara att se när jag träffar snyggingen nästa gång.

Förresten, vem fixar kondomer? Man kan väl inte utgå ifrån att han har?  Jag är vilse i kådis-djungeln efter 5 år på pillerna... Haha...
  • jfsebastian

Du tar med dig ett set standardkådisar- sen hoppas du att han har med sig sina favoriter, men säkrar med några från pressbyrån eller apoteket så det VET att det blir knulla om ni hamnar i säng. Aldrig fel att vara förberedd...

May the schwartz be with you........

• Anonym (Emma)

Jag har inte några tips tyvärr, men puffar lite eftersom jag är i samma sits efter ett 8-årigt förhållande. Har haft sex en gång med ett ex, men jag var stel som en pinne och livrädd att inte duga eftersom jag fött barn nu och inte har kroppen jag önskar jag hade.

• Anonym (Nervös)
    jfsebastian skrev 2010-06-06 18:29:44 följande:
    Du tar med dig ett set standardkådisar- sen hoppas du att han har med sig sina favoriter, men säkrar med några från pressbyrån eller apoteket så det VET att det blir knulla om ni hamnar i säng. Aldrig fel att vara förberedd...

May the schwartz be with you........

" target="_blank">

Nej det var lite så jag tänkte... Men du standardkådisar, vilka är de bästa? Funkar för de flesta killar?
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Emma) skrev 2010-06-06 20:15:57 följande:
    Jag har inte några tips tyvärr, men puffar lite eftersom jag är i samma sits efter ett 8-årigt förhållande. Har haft sex en gång med ett ex, men jag var stel som en pinne och livrädd att inte duga eftersom jag fött barn nu och inte har kroppen jag önskar jag hade.
    Hur träffade du han som du hade sex med? Var du nykter när ni hade sex? Eller hade ni druckit? Försöker bara lista ut min bästa taktik här...

Jag vill inte vara så full så jag inte vet vad jag gör, men några öl kan nog vara på sin plats.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Nervös) skrev 2010-06-06 21:14:50 följande:
    Hur träffade du han som du hade sex med? Var du nykter när ni hade sex? Eller hade ni druckit? Försöker bara lista ut min bästa taktik här...

Jag vill inte vara så full så jag inte vet vad jag gör, men några öl kan nog vara på sin plats.
    Vi har varit tillsammans tidigare, innan jag träffade min numera fd sambo. Var spiknykter och jag visste redan innan att vi skulle ha sex. Nervös som 17, han med tror jag för det gick på typ 2 sek. Men vad som kändes bra var att vi kunde prata om hur ovant det var att hångla eller ha sex med någon annan.
Svar på tråden Nervös inför sex med ny kille efter långt samboförhållande. Tips?