• Anonym

När kommer lönen??

Min man fick ett nytt jobb i mitten av maj, fick ingen utb 25 maj, får den den 25 juni då, men hur räknar dom? får han lön från 13 maj till 24 juni den 25 juni?? Eller får han bara det han jobbat ihop i maj i juni lönen o det han jobbat i juni i julilönen? Förstår ni?
    Någon som kan hjälpa oss reda ut det här?

• Svar på tråden När kommer lönen??
  • Anonym (M)

hos oss är det så att börjar jag tex jobba i maj så får jag lönen för det jag jobbat mellan den 1-31 maj i junilönen som utbetalas den 25.

• Lin80

Visst är det när man går på timlön man får månaden efter?
    Då får han lön i juni för de dagar han jobbat i maj. Och det han jobbar i juni kommer månaden efter.

• Anonym

är man timanställd så får man lönen månaden efter

själv är jag fast anställd och får min lön samma månad ev tillägg som tex ob kommer månaden efter   är kommunanställd
    men reglerna kan vara annorlunda på andra  ställen finns det inget lönekontor eller någon som har ansvar för sånt han kan ringa till

• Lavish

Han får nog lön för det han har jobbat i maj i juni. Och sen får han lönen för juni i juli. Så brukar det vara, alltså 13-31 maj är den lönen som kommer 25 juni.

• Anonym (Positiv)

Det är det ingen här som kan svara med säkerhet på, eftersom det beror på hur hans nya arbetsgivare har sina rutiner för löneutbetalning.

Är han timavlönad så brukar man få lön nästföljande månad, månadsavlönad inom offentlig sektor för lön för innevarande månad medan privata företag verkar ha llite olika rutiner.

Svar på tråden När kommer lönen??