• blomman08

förlovning? välja ringar tillsammans eller inte?hjälp hur gjorde ni?

Står i ett dilema. Min sambo och jag har pratat länge om förlovning, ocj jag vet att han har planert att fri på våran två års dag och han vill att vi ska kolla på ringar tillsammans där ja kan välja min ring själv. . Men jag viill att han ska överraska mej med en ring han har valt och fri när jag inte vet om det, för att det inte ska kännas så planerat. Men jag vet inte det är kanske så man göra, väljer ut ringarna tillsammans sen friar pojkvännen eller?
    Sen undrar jag måste man ha likadan ringar? jag vill ha en silver ring med en liten fin setn på, men det kan ju inte han går runt med lixom, ska han då ha en vanlig silver ring?
    Och sen när man har förlovat säg har man en förlovnings fest efter?

Ni som har förlovat er kan inte ni ge mej lite tips om hur allt går tll och hur ni gjorde. Skulle vara roligt att höra:) tack på förhand!

• Svar på tråden förlovning? välja ringar tillsammans eller inte?hjälp hur gjorde ni?
  • Hannah76

VI bestämde tillsammans och valde ringar ihop.
    Sen överraskade han mig med ett frieri typ ett år senare.

• Kazeer

Min sambo köpte ringarna och överraskade mig med ett frieri. En total överraskning var det kanske inte, eftersom han hade frågat om jag ville gifta mig med honom, ett par veckor tidigare. Men det riktiga frieriet med ringar och annat blev en överraskning den dagen det hände.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kiwi10

hej, vi tittade  uti ringar tillsammans. jaghar en sten i min och han har en ring utan sten men som annars är likadan!

vi hade planerat ihop vilken helg det skulle bli men sen hade han fria händer att betsämma när och hur.

han bokade in oss på ett spa och på ena kvällen gick vi ut på en brygga där han föll på knä!

vi hade ingen fest utan valde att lägga pengar på spa istället kan man säga.folk gratulerade muntligt!!

Lycka till

• Makane

Vi hade inte ens pratat om det när han gick ner på knä med en ring och friade på en strand i San Diego i solnedgången. För mig var det ett fullständigt fantastiskt ögonblick. Han pratade lite med mina systrar innan, har jag fått veta i efterhand, för att få lite åsikter om ringen, men jag var som sagt helt ovetande. Men vi förlovade oss för att gifta oss ganska snart efteråt. Det verkar ju ganska vanligt att man förlovar sig för att förlova sig så att säga. Och då brukar man väl mer bestämma när man ska göra det och välja ringar tillsammans.

• Frk Razz

Vi kikade på ringar ihop, efter vi gemensamt bestämt oss för att förlova oss. Jag hittade snart en ring jag gillade, som det blev tillslut. Vi har likadana tvåfärgade ringar. Vi åt bara middag ihop på kvällen, ingen fest alls. Men en liten annons blev det i tidningen.

Lycka till!  

• blomman08
    Makane skrev 2010-06-06 08:01:38 följande:
    Vi hade inte ens pratat om det när han gick ner på knä med en ring och friade på en strand i San Diego i solnedgången. För mig var det ett fullständigt fantastiskt ögonblick. Han pratade lite med mina systrar innan, har jag fått veta i efterhand, för att få lite åsikter om ringen, men jag var som sagt helt ovetande. Men vi förlovade oss för att gifta oss ganska snart efteråt. Det verkar ju ganska vanligt att man förlovar sig för att förlova sig så att säga. Och då brukar man väl mer bestämma när man ska göra det och välja ringar tillsammans.
    men det är ett just sånt frieri jag önskar, vill inte ha det planerat men ja antar att allt är upp till gubben:P
  • blomman08

så det är ingen av er som hade en liten fest med god mat med släkt och vänner för att fira att ni hade förlovat er? hade för mej att det man brukar ha det. aja:)

• Hannah76
    blomman08 skrev 2010-06-06 08:21:50 följande:
    så det är ingen av er som hade en liten fest med god mat med släkt och vänner för att fira att ni hade förlovat er? hade för mej att det man brukar ha det. aja:)
    Nej, vi tyckte bara att det rörde oss. Vi hade ett stort bröllop istället.

Nu förtiden förlovar sig folk hit och dit, det är inget stort längre.
  • Lena

Vi valde ringar tillsammans sen så överraskade maken mig senare med att fria. Vi har likadana ringar förutom att hans är lite bredare

Silver är inte lika hållbart som vitt guld eller platina som har liknande färg. Det kan vara något att tänka på

• Lillismaj

Vi valde inte ringar tillsammans. Han gick ner på knä helt oväntat när vi var ute och åt på min favoritrestaurang. Men när vi skulle gifta oss gjorde jag om förlovningsringen.
    Det kan hända att du inte tycker om ringen och den ska du ha hela livet.

Svar på tråden förlovning? välja ringar tillsammans eller inte?hjälp hur gjorde ni?